Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója pénteken a Facebook-oldalán írt arról, hogy meghosszabbítják a budai fonódó villamos útvonalát. A fonódó villamos fejlesztésére a BKK élén eltöltött évei egyik legnagyobb büszkeségeként utalt, hozzátéve, „az új rendszer minden, a megépítése előtt becsült utasforgalmi előrejelzést felülmúlva olyannyira sikeres és bevált, hogy ma már talán nem is kérdés, folytatni kell”.
A fonódó járatok az óbudai 17-es villamos kétirányú meghosszabbításával indultak el, egyrészt a Margit körút – Széll Kálmán tér – Alkotás utca felé (17-es), másrészt az új Margit híd alatt induló szakaszon a Batthyány tér felé a rakparti vonalakkal összefonódva (19, 41). A következő ütemben a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton új villamosvonal épülne ki a fejlődő déli területekig, ahol egyetem (BME, ELTE) és számos irodaház (Infopark) épült tömegközlekedési kapcsolatok nélkül a kilencvenes évek óta, és ahol jelentős lakó- (BudaPart) és irodafejlesztések (a MOL Campus) zajlanak jelenleg is – írta Vitézy.
Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat. A terveket a Budapest Fejlesztési Központ készíti a BKK-val együttműködve, egy-másfél év múlva mutatják be pontos elképzeléseiket a Fővárosnak.