Sokszor kell leállítani a négyes metrót a peronvédelmi rendszer hibája miatt, a múlt héten ez ráadásul nemcsak egy megállót érintett, hanem az egész vonalat, egy órán keresztül. 2019 eleje óta összesen négyszer volt gond a rendszerrel – írja a Népszava. A vezető nélküli kocsik ugyanis nem mindig állnak meg automatikusan, ha valaki vagy valami beesik a pályára, ugyanis a rendszernek van egy holttere és néha ott sem működik, ahol elvileg kellene. Erre Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke hívta fel a figyelmet.
A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a meghibásodás nem veszélyezteti az utasok biztonságát. „A hibák elhárítására az üzemeltető saját hatáskörben teszi meg a szükséges lépéseket”.
Számos helyen közlekednek vezető nélküli kocsik, a vonalak többségénél biztonsági üveg-, illetve műanyagfal választja el fizikailag a pályát az utasoktól, amely csak akkor nyílik meg, amikor a szerelvény megállt és kinyíltak az ajtók – emlékeztet a lap. Ez a rendszer nagy biztonsággal akadályozza meg, hogy az utasok közül bárki is az éppen érkező szerelvény elé essen. Csakhogy ennek kialakítása igen drága, így a magyar vonal építésekor az olcsóbb peronvédelmi automatika mellett döntöttek.
Kiemelt kép: MTI/Balogh Zoltán
Még több metró
- Döbbenet: a 3-as metró fele olyan, hogy nem megy el tőle az életkedvünk
- Holnap kezdődik a metrófelújítás harmadik, igazán zűrös szakasza
- Kacsák miatt nem járt a 2-es metró