Baj van a négyes metró peronvédelmi rendszerével

nlc | 2020. December 02.
Két év alatt négyszer kellett leállítani az elterjedt megoldásoknál olcsóbb rendszert.

Sokszor kell leállítani a négyes metrót a peronvédelmi rendszer hibája miatt, a múlt héten ez ráadásul nemcsak egy megállót érintett, hanem az egész vonalat, egy órán keresztül. 2019 eleje óta összesen négyszer volt gond a rendszerrel – írja a Népszava. A vezető nélküli kocsik ugyanis nem mindig állnak meg automatikusan, ha valaki vagy valami beesik a pályára, ugyanis a rendszernek van egy holttere és néha ott sem működik, ahol elvileg kellene. Erre Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke hívta fel a figyelmet.

A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a meghibásodás nem veszélyezteti az utasok biztonságát. „A hibák elhárítására az üzemeltető saját hatáskörben teszi meg a szükséges lépéseket”.

Számos helyen közlekednek vezető nélküli kocsik, a vonalak többségénél biztonsági üveg-, illetve műanyagfal választja el fizikailag a pályát az utasoktól, amely csak akkor nyílik meg, amikor a szerelvény megállt és kinyíltak az ajtók – emlékeztet a lap. Ez a rendszer nagy biztonsággal akadályozza meg, hogy az utasok közül bárki is az éppen érkező szerelvény elé essen. Csakhogy ennek kialakítása igen drága, így a magyar vonal építésekor az olcsóbb peronvédelmi automatika mellett döntöttek.

Kiemelt kép: MTI/Balogh Zoltán

Még több metró

Exit mobile version