Február végén az utolsó elem beemelésével átjárhatóvá vált a Rákóczi hídhoz közeli új hídszerkezet, amely a Déli Körvasút fejlesztésének első állomása. A héten elvégzik a Déli összekötő vasúti Duna-híd új hídszerkezetének próbaterhelését, így vasárnap estétől a vasúti forgalom menetrend szerint bonyolódhat azon keresztül – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kedden. A beruházás részeként kettőről három vágányosra bővült a Déli összekötő vasúti híd; az új hídszerkezet megépítése után következik a meglévő két hídszerkezet újra cserélése.
Hétfőn éjszaka rendben lezajlott a statikus próbaterhelés egy 17,5 méter hosszú, 116,3 tonna tömegű mozdonnyal, valamint 14 db, zúzottkővel megrakott, egyenként 12,74 méter hosszú, 70 tonna tömegű vagonnal. Ez összességében 1100 tonnát jelentett, melyet a vizsgálat során 16 különböző teherállásban helyeztek el és közben mérték a híd alakváltozásait. Vasárnap dinamikus próbaterhelést hajtanak végre, ennek során többször, különböző sebességgel halad végig a hídon a próbaterhelő szerelvény (5, 20, 40, 60, 80 km/h). Ezt követően megindulhat a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten, miközben megkezdődik a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.
A Déli Körvasút célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.
További cikkek a témában
- Füves sétány helyett betonjárda: így vették el Budapesttől a szupermenő Duna-partot
- Megvan, mikor kapjuk vissza az M0-ás hídját
- Békés vízpartra vágysz? Meg se állj Sződligetig!