Akkora a munkaerőhiány a légi közlekedésben, hogy több mint 50 százalék a késés esélye

S. Z. | 2022. Június 27.
A légi közlekedés szinte minden ágazata hatalmas munkaerőhiánnyal küzd, így az utasoknak érdemes felkészülniük a késésekre és hosszú várakozásokra.

Mit arról beszámoltunk, múlt pénteken segítség nélkül hagyta a Wizz Air a Budapestre tartó utasokat Párizsban. A beszámolók szerint a fapados légitársaság csak sms-eket küldözgetett a késésekről, illetve a járattörlésről, és szállással hitegette az embereket, de végül semmit sem biztosított nekik.

A Wizz Air közleménye szerint a légitársaság azért halmozott fel késéseket, mert a légi irányítás munkaerőhiánnyal küzd. Viszont az utasok kárát, megtérítik, és az Orly repülőtéren történtek tisztázására vizsgálatot indítanak.

Rövid időn belül ez volt a harmadik eset, hogy a fapados légitársaság törölte a Párizsból Budapestre tartó járatát. Az RTL Híradónak nyilatkozó szakértő szerint „egészen elképesztő munkaerőhiány van a légi közlekedésnek szinte minden ágazatában, tehát nemcsak a légitársaságoknál, hanem a repülőtereken, a földi kiszolgáló szervezeteknél is”.

Varga Gábor szakíró szerint szinte nincs olyan légitársaság Európában, amelyik ne kényszerülne a nyári csúcsidőszakban a járatszámok radikális csökkentésére.

Nem szabad feszesre tervezni egyetlen utazást sem, mert sajnos több mint 50 százalék a valószínűsége annak, hogy gépünk nem akkor fog elindulni, nem akkor fog megérkezni, és nagyon sokat kell a repülőtereken várni

– tanácsolta az utasoknak Varga Gábor hozzátéve, hogy érdemes kerülni a késő délutáni és esti járatokat. 

(Kiemelt kép: illusztráció, fotó: Pexels/Magic K)

Exit mobile version