Több száz fővel nőtt a beavatkozásokra várók száma az utóbbi hónapokban, mindeközben a járóbeteg-szakellátásban már megjelent a “várólista várólistája.” A Blikknek a vizsgálatokhoz szükséges protekcióról és hosszú hónapos várakozási időről számoltak be többen is. Egyikük Végh Szilvási Terézia, aki tavaly szeptember óta nem tud időpontot szerezni a kardiológiára a szívbeteg férjének.
“A menet minden hónapban ugyanaz: amikor délelőtt telefonálok, azt mondják, délután hívjam őket, délután meg azt, hogy másnap. Nekem már minden reggel egy rémálom, alig merek benézni a férjem szobájába reggel, vajon lélegzik-e még” – panaszolta az asszony, akinek a férje korábban lábon hordott ki egy infarktust. Két sztentet tettek be neki, azóta évenként kontrollra kellene járnia.
A bulvárlapnak nyilatkozó egészségügyi jogász úgy látja, az egészségügy COVID előtti szerkezeti és működési problémái (mint például az alapellátás elégtelensége, a háziorvos-utánpótlás hiánya) továbbra is fennállnak. Kovácsy Zsombor véleménye szerint minden szakrendelő munkáját segítő hosszú távú megoldás továbbra is az alapellátás jelentős fejlesztése volna.
Kiemelt kép: illusztráció, iStock