Dolgoznak a megyebérlet-konstrukció bevezetésén, hogy az autós közlekedés valódi alternatívájává tegyék a közösségi közlekedést – árulta el Lázár János a Délmagyarországnak. A közlekedési és beruházási miniszter elmondta, hogy az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen “jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek – ahogy az számukra a legmegfelelőbb.
Lázár szeretné, hogy 2023 második felében bevezessék az új rendszert.
További autópályák épülnek majd az országban. Jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, és meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, “bekötöttsége”, ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.