A magyar költségvetés kegyetlenül rossz állapotát továbbra is bújtatott adóemelésekkel próbálja meg javítgatni a kormány. Ennek keretében Lázár János, a közlekedésért felelős, fideszes miniszter már a nyár végén belengette, hogy január elsejétől több más, eddig ingyenesen használható autópálya szakasz mellett megsarcolják az M0-ás autóút eddig ingyenesen használható szakaszait is. A feudalizmus korát idéző hídvám bevezetésében egyelőre három, Budapest közlekedését szolgáló híd érintett.
A Budapestet elkerülő körgyűrűn összesen három híd van,
amelyeket a tehermentesítésre kitalált Ring fizetőssé tétele óta is ingyen használhattak a 3,5 tonnás össztömegűnél kisebb járművel közlekedők. Január elsejétől azonban ez a múlté, innentől fogva a Megyeri hídra, a déli M0 Hárosi hídjára és a Soroksári-Ráckevei Duna hídra is egyaránt ki kell váltani a Pest megyei matricát, ha át óhajtanánk kelni a folyamon.
Ennél olcsóbb megoldás csak az lehet,
ha az egy napos országos autópálya matricával hajtunk fel rájuk, aminek az árát 5150 forintban határozták meg Lázárék. Összehasonlításul: a tíz napos, személyautóra érvényes országos pályamatrica ára 6400 forint lesz 2024-től. Pikáns részlet, hogy a szekszárdi M9-es és a dunavecsei M8-as autópálya-kezdemények Duna-hídjait továbbra is ingyenesen használhatják a személyautók, ami
legalább is kettős mérce felállítását feltételezi
a kormány részéről az egyes országrészeket illetően. További „érdekesség” a most fizetőssé váló autópálya szakaszokkal kapcsolatban, hogy szintén megsarcolják a nemrégiben átadott, M44-es útszakaszt is. Az M44-es a Bács-Kiskun megyei Tiszakürttől a békés megyei Békéscsabáig vezet, úgy, hogy közben semmilyen más gyorsforgalmi úthoz nem kapcsolódik.
A családbarát kormány eddigi szlogenje az volt,
hogy csak azokat a gyorsforgalmi útszakaszokat teszik fizetőssé, amelyek valahol már kapcsolódnak az országos gyorsforgalmi úthálózathoz. Az M44-es végigautózásához egyből három megyematricát is meg kell vásárolni, köztük az újonnan bevezetett Békés megyei matricát is.