Sátor, bódé, romos épületek: itt tanulnak a világ legszegényebb kisdiákjai

Czvitkovits Judit | 2016. Június 24.
Az idén 70 éves UNICEF képei megmutatják, milyen az, amikor az ember utolsó a mentsvára az iskola, a hely, ahol nemcsak tető van a feje felett, de olykor élelmet is kap, és elültetik benne azt a tudást, ami talán kivezeti őt a mélyből. Szegény, de fantasztikus iskolákat mutatunk a nagyvilágból.

 

SZÍRIA, Aleppó – Az UNICEF jóvoltából 1070 olyan általános iskola létesült, ahol a kisdiákok felzárkóztató osztályokban behozhatják lemaradásaikat.

 

UGANDA, Kiryandongo – A Canrom Általános Iskola kisdiákjai az osztályterembe sietnek szünet után. Az iskola egy menekülttáborban található, az UNICEF közbenjárásával épült.

 

MALI – A 11 éves Adaoula három év kihagyás után most újra beülhetett az iskolapadba. Az Every Child Counts (minden gyermek számít) kampány jóvoltából ugyanis rengeteg felzárkóztató osztályt indítottak Mali konfliktusok sújtotta övezeteiben.

 

IRAK, Kirkur kormányzóság – Az Al-Harith Általános Iskola első osztályos, menekült diákjai újdonsült iskolájukban arra várnak, hogy folytathassák félbeszakított tanulmányaikat. Az UNICEF jóvoltából létesített három iskolában kétezer kisdiák kezdhette meg újra idén a tanulmányait.

 

NIGER, Kabelewa – A nigeri menekülttáborban nyolc osztály működik, ahol 549 kisdiák tanul; közülük mindössze 12 járt már iskolába.

 

FIDZSI-SZIGETEK – Kisdiákok örülnek, hogy újra iskolába járhatnak, miután a Winston ciklon elpusztította iskolájukat.

 

VIETNAM – Egy vietnami iskolában a kisebbségi khmer etnikumú kisdiákok nemcsak vietnami nyelven, de anyanyelvükön is tanulhatnak, ami azért nagyon fontos, mert azok, akik anyanyelvükön tanulhatnak, sokkal kisebb százalékban hullanak ki az oktatási rendszerből.

 

BENIN – Egy általános iskolai kisdiák a helyes választ (Lassa-láz) mutatja a tábláján, miután tanáruk azt kérdezte tőlük, hogy melyik az a betegség, amit patkányoktól kapnak el az emberek.

 

ETIÓPIA – Az Arara Kidanemeherete Általános Iskola tanára szerint osztályában nem egy olyan diák van, aki – a szegényes körülmények és lehetőségek ellenére – kiváló képességekkel rendelkezik, de többségben azok vannak, akik képtelenek figyelni a tananyagra, mert üres gyomorral érkeznek meg.

 

ETIÓPIA – Az Arara Kidanemeherete Általános Iskolában a diákok zöme nem tud tankönyvből tanulni, családjaik ugyanis nem tudják megvásárolni azt.

 

NIGÉRIA – A Dalori menekülttábor 20 000 ember számára jelent otthont, de a gyerekek is itt járnak iskolába először. A 24 osztályteremben 134 tanár tanít.

 

ETIÓPIA – A közép-etiópiai Haro Huba iskolából sokszor elmaradoznak a kisdiákok, mert dolgozniuk kell, vizet hordanak, túl messze van az iskola, vagy annyira éhesek, hogy elindulni se bírnak.

 

SZUDÁN – A 10 éves Haj Abdullah Kuol egy menekülttábor iskolájában járja az eső osztályt.

 

BANGLADES – A bangladesi osztályban egyszerre három csoporttal foglalkozik a tanító. Vannak, akik jól tudnak már olvasni, vannak, akik bizonytalanul, míg a harmadik csoportba azok a kisdiákok tartoznak, akik egyáltalán nem ismerik a betűket. Az UNICEF jóvoltából míg 2011-ben mindössze 36 osztály indult Bangladesben, addig mára 1000 iskola működik, ahol több mint 7500 szakképzett pedagógus foglalkozik a gyerekekkel.

 

JEMEN – A pokoli szegénység ellenére az osztálytermekben mindig van néhány kisdiák.

 

El SALVADOR – El Salvador a világ egyik legveszélyesebb pontja, ezért a gyerekek már az általános iskolában prevenciós előadásokat hallgatnak, amit a helyi rendőrség munkatársai tartanak. Itt hallanak először a szexuális kizsákmányolásról, drogokról vagy a biztonságos internetfelhasználásról.

 

70 éves az UNICEF

Együtt a gyermekekért, már 70 éve! Hívd a 136 66-os segélyvonalat és segíts Te is a világ legnehezebb sorsú gyermekeinek! Egy hívás ára 500 forint, mely bármely mobilhálózatból elérhető. Bővebb információkért látogass el az UNICEF hivatalos oldalára!
 
Exit mobile version