Szaniszlóné Sándor Nóra kereskedelmi asszisztens
Nóra 15 éve dolgozik a baromfiágazatban, közvetlen termelőként és személyzetisként is megállta a helyét. Mégis úgy érzi, igazán akkor került a helyére, amikor a kisvárdai baromfi-feldolgozó kereskedelmi osztályán kapott feladatot. Őszintén szeret emberekkel beszélgetni, segíteni az áruházak, partnerek, kisboltok képviselőinek, akik a termékekről érdeklődnek vagy beszerzési tanácsot kérnek. A legfontosabb vevői szempont Nóra szerint a minőség mellett a megjelenés, a csomagolás, a küllem lett, a vevők ízlésesen csomagolt, szemre is tetszetős egész és darabolt baromfiárut keresnek. Nem is kell csalódniuk, Nóra úgy véli, éppenséggel az ő vállalatuktól kerülnek ki a legszebb csomagolt baromfitermékek. Az utóbbi évek másik kellemes változása a kereskedelmi részlegek megfiatalodása volt, ma őt is a húszas–harmincas éveikben lévő fiatal emberek veszik körül, ami pörgős, élvezetes mindennapokat jelent.
Szalai Szabolcsné Szabó Mariann mellfilé-csomagoló
Mariann szakács és érettségizett logisztikai ügyintéző. Szerencsés véletlen folytán került a kisvárdai feldolgozóba, ahol már két és fél éve csomagol és grammoz, vagyis méri és osztályozza súly szerint a csirkemellfilét.
De a csomagolósoron bárhol besegíthet, ahol szükség van rá, hiszen jól ismer minden munkafázist. Mariann magától értetődő egyszerűséggel mesél a hatnapos munkarendről, ami hétfőnként reggel hat órai kezdést, a hét többi napján hét órait jelent, miközben hajnali négy órai keléssel és egy „mozgó” szabadnappal jár.
Az is magától értetődik, hogy esküvői vacsorájához a feldolgozóból rendelte a baromfit, ahol munkanapjait tölti. Ez nem egyszerű lojalitás, hanem a közvetlen tapasztalat fölénye. Hiszen ennél közelebbről már nehéz volna megbizonyosodni róla, mit is eszik az ember.
***
Egy friss kutatás szerint a magyar vásárlók elsősorban minősége és biztonsága miatt ragaszkodnak a magyar baromfihoz, de 49%-uk azt is fontosnak tartja, hogy vásárlásával magyar munkahelyek megőrzéséhez járul hozzá. Ugyanezt a szempontot Ausztriában a megkérdezettek közel 70%-a tartotta szem előtt. A patriotizmusnak helye van vásárlási döntéseinkben. Megéri odafigyelni a védjegyre, amíg hűségünk segít megőrizni a figyelmet, amelyet közel 40 ezer társukkal együtt Nóra és Mariann szentelnek
a mi baromfinknak.