Az amerikai gyorséttermi hálózat Gualtiero Marchei ismert olasz mesterszakácsot szerződtett, hogy két új hamburgerrel és egy desszerttel gazdagítsák a kínálatot.
A Vivace, Adagio, illetve Minuetto nevet viselő fogások november 15-ig kóstolhatók meg az éttermekben.
Az Adagióban a különleges, pörkölt mandulás kenyéren és a sózott ricottán kívül padlizsánkrém is helyet kap. A Vivace név alatt napraforgómagos kenyérbe bújtatott spenót, hagyma és sonka szerepel.
A szuperfriss tésztákon és pizzákon élő olaszok érthetően nem veszik „ételszámba” a sajtburgert, inkább kapnának be egy kemencében sült margherita szeletet, mintsem bíbelődnének a papírba csomagolt burgerrel. Ez mentalitás az oka annak, hogy a fogyasztók becsábításának érdekében a McDonalds dél-tiroli sonkával és parmezánnal dobja fel hagyományos szendvicseit.
Roberto Masi, a McDonald’s Italia üzletvezetője erőteljes reklámkampányt indított el az étteremlánc olasz termelők alapanyagait feldolgozó olasz menüjének népszerűsítéséért. A McDonald’s Olaszországban 904 millió eurós nyereséggel zárta az elmúlt évet. Ez 2009-hez képest 8,4 százalékos növekedést jelent.