Vége lehet az utasok dőzsölésének a tengerjáró hajókon

nlc szerk | 2018. Február 22.
Rengeteg étel kerül a szemétbe az all inclusive tengeri utak miatt, melyeken folyamatosan hordják a fogásokat a turisták elé. Ennek vetnének véget a hajótársaságok.

Európa egyik legnagyobb, tengerjárókat üzemeltető cége, az olasz Costa Crociere reformot kezdeményezett az ételpazarlást illetően – írja a hvg.hu a Les Echos-ra hivatkozva. A vállalat azt szeretné elérni, hogy 2020-ra ötven százalékkal csökkenjen a kidobott ételek mennyisége.

Hajóikon 300 euróért vásárolható all inclusive szolgáltatás, ahol az utasok mindig telerakják a tányérjukat, de rengeteg a maradék, jelentős az élelmiszer-pazarlás. A cikk szerint az olasz cégnek több ötlete is van a fogyasztás csillapítására: például konyhai mérlegeiket összekötik egy számítógéppel, amely azonnal jelzi a túladagolást. Csak ezzel a módszerrel kb. 10 százalékkal csökkenthető a pazarlás. Aztán: bevezetik a „nagy zabálást” megelőző óvatos kóstolást, amivel elérhető, hogy a vendég csak abból fogyasszon, ami valóban ízlik neki – írja a hvg.hu.

Exit mobile version