Ezentúl az automaták is jelentenek a NAV-nak

nlc | 2018. Március 20.
Júliustól nem üzemelhet olyan automata az országban, amely nem küld jelentést a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak a pénztárgépekhez hasonlóan.

Elmúlt a bizonytalanság, automataüzemeltető vállalkozók tömege sóhajtott fel akkor, amikor négy hónap után végre megjelent a nemzetgazdasági miniszter rendelete arról, hogy mikortól kötelező használni az ital-, étel- és egyéb automatákban az úgynevezett az automatafelügyeleti egységet (AFE) – írja a HVG. Ez az a szerkezet, amely online kapcsolatban van a NAV szervereivel, és naplózza az automata forgalmát.

Egy technikus ellenőriz egy étel- és italautomatát a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút kocsijában, a soproni pályaudvaron – MTI Fotó: Nyikos Péter

Varga Mihály rendelete szerint július elsejétől kötelező az AFE használata, azaz csak olyan automaták működhetnek majd, amelyeket felszereltek az egységgel.

Nem mindegyik automata alkalmas

Hogy egyes automaták technikailag alkalmasak-e az AFE beépítésére, azt a beszereléssel és a felügyelettel megbízott Magyar Posta dönti el. Az alkalmatlan automatákat legkésőbb május 3-ig el kell távolítani. Az AFE használata július elsejétől kötelező, ám azoknak a gépeknek, amelyekbe a határidő előtt beszerelik az eszközt, a következő bekapcsolástól küldeniük kell az információt a NAV-nak.

Az AFE-t a posta 98 ezer forint plusz áfa darabáron adja az üzemeltetőknek, 22 ezer forint plusz áfa díjért szereli be, a havi felügyeleti szolgáltatási díj pedig egységenként 5 ezer forint plusz áfa.

Exit mobile version