A bazsalikom és a prosecco ízű fagyi a sláger idén az olaszoknál

F.C. | 2022. Június 05.
Pohár helyett továbbra is tölcsérben szeretnek fagylaltozni.

A fagylalt a tészta után a második legnagyobb mennyiségben vásárolt élelmiszer-termék az olaszoknál. Ám nemcsak a mennyisége, az ára is emelkedett idén a fagylaltnak: több mint 11 százalékkal magasabb az ára, mint tavaly.

Az idei nyári szezon slágerének a bazsalikom és a prosecco ízű fagylalt számít, de a legtöbb a hagyományos csokoládéból, pisztáciából, eperből és citromból fogy.

A vásárlók többsége pohár helyett továbbra is tölcsérben szeret fagylaltozni.  “Az ostya ára is jelentősen emelkedett, a hűtőpultok energia-fogyasztásáról nem is beszélve. Elkerülhetetlen volt az áremelés, de amikor egy tölcsérnyi, két ízű fagylalt több, mint 4 euróba kerül, ezt nem mindenki engedheti meg magának” – mondta a római Pantheon melletti egyik fagylaltozó tulajdonosa.

Olaszországban egyébként mintegy 40 ezer kézműves fagylaltozó működik.

(MTI)

Kiemelt kép: illusztráció, iStock

Exit mobile version