A fagylalt a tészta után a második legnagyobb mennyiségben vásárolt élelmiszer-termék az olaszoknál. Ám nemcsak a mennyisége, az ára is emelkedett idén a fagylaltnak: több mint 11 százalékkal magasabb az ára, mint tavaly.
Az idei nyári szezon slágerének a bazsalikom és a prosecco ízű fagylalt számít, de a legtöbb a hagyományos csokoládéból, pisztáciából, eperből és citromból fogy.
A vásárlók többsége pohár helyett továbbra is tölcsérben szeret fagylaltozni. “Az ostya ára is jelentősen emelkedett, a hűtőpultok energia-fogyasztásáról nem is beszélve. Elkerülhetetlen volt az áremelés, de amikor egy tölcsérnyi, két ízű fagylalt több, mint 4 euróba kerül, ezt nem mindenki engedheti meg magának” – mondta a római Pantheon melletti egyik fagylaltozó tulajdonosa.
Olaszországban egyébként mintegy 40 ezer kézműves fagylaltozó működik.
(MTI)
Kiemelt kép: illusztráció, iStock