Tesco? Kifli? Foodora? – Teszteltük, mit tudnak a házhoz szállító bevásárlások

Csízi Ágnes | 2024. Március 22.
Összevetettük egymással a szállítás idejét, költségét, minőségét, a kínálatot és még annál is többet!

Ki gyakran, ki ritkábban, de ma már szinte mindannyian élünk a házhoz szállítás lehetőségével. És mikor lenne jobb a cipekedést másra bízni, mint egy hosszú hétvége vagy ünnep előtt? Ilyenkor bőven van elég dolgunk enélkül is, arról nem beszélve, hogy így legalább nem nekünk kell megbirkózni a sok szatyorral. Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire számít, egyáltalán számít-e, hogy kitől rendelünk. Ezért aztán egymással szinte teljesen megegyező termékeket rendeltünk ugyanarra a helyre és ugyanarra a napra. Hiába vagyunk gyakorlott felhasználók, azért találkoztunk meglepő tapasztalatokkal.

A rekordgyors kiesők

Alapvető kérdésekre szerettünk volna egyszerű válaszokat kapni: épségben megérkezik a tojás? Mennyire közeli lejárata van a húsnak? Szép paradicsomokat kapunk? A vegyi árut elkülönítik az élelmiszertől? Egyáltalán milyenek a szállítási idők és árak? Sajnos az Aldi, a Spar, a Lidl és a CBA gyorsan ki is hullott, előbbi kettőnél ugyanis nem volt 36 órán belüli szabad időpont a szállításra, a CBA pedig csak közvetítővel, míg a Lidl egyáltalán nem szállít házhoz. Ami viszont a többieket illeti, spoiler:

a tojás minden dobozban sértetlen maradt.

Tesco – kilátásban extra költségek

Először a Tesco küldeménye ért célba. 1 órás idősávokban dolgoznak, a futár jelezte, hogy nagyjából 20 perccel korábban érkezik, ami okozott némi bonyodalmat, na de inkább jöjjön hamarabb, mint később… Szállítási díjuk a választott idősávtól függően 800 és 1000 forint között mozog, legkorábban 8, legkésőbb 22 órakor tudnak érkezni. Külön papírzacskóba csomagolták a hűtött árut, a zöldséget, külön foglalt helyet a ládában a WC tisztítószer is. A paradicsom olyan volt, amit magunk is választottunk volna, a tojások állapota is rendben volt. A szavatossági időknél semmilyen sürgetőt vagy kellemetlent nem láttunk: 11 nap volt még a hátra a tojás, 6 nap pedig a csirkeszárny lejáratáig. A végösszegnél viszont csaknem 2 ezer forintot tett ki az, hogy nem magunk mentünk el a boltba: 999,- Ft házhozszállítás, 750,- Ft érték miatti felár (nem érte el rendelésünk a minimális 10 ezer forintot), valamint 349,- Ft a szatyrokért.

Tesco

Tojás + paradicsom (A szerző fotója)

Tesco

Tojás + paradicsom (A szerző fotója)

Tesco

Tojás (A szerző fotója)

Tesco

Csirkeszárnyak (A szerző fotója)

Tesco

Kaszinótojás (A szerző fotója)

Auchan – óvatosan a tisztítószerrel

Nagy meglepetést okozott a kézhezvétel módja. De ne szaladjunk ennyire előre: jó tudni, hogy az Auchan idősávjai nagyobb mozgásteret adnak költségekben, viszont kissé átláthatatlanabbak. A legolcsóbb megoldás, ha teljesen mindegy, mikor csöngetnek, 8 és 21 óra között nekünk bármikor megfelel. Ha ennél kicsivel nagyobb kontrollt szeretnénk, akkor dönthetünk valamelyik 4 órás időablak mellett, a legszűkebb átmérő pedig 2 órás intervallum. Összességében 499,- és 1.299,- Ft között mozognak a kapcsolódó összegek. A futár időben megérkezett, kedves volt és humoros, az viszont szíven ütött, hogy egy nagy, műanyag ládában érkezett minden holmi. Kezdjük ennek pozitívumaival: nincsen fölösleges hulladék, nincsen fölösleges költség. Ami viszont problémás: az ember vagy beengedi a lakásba a számára idegen embert (jelen esetben irodai folyosóra, majd szerkesztőségi szobába), vagy egyesével kell bepakolnia a küszöbről minden egyes tételt. És ennél még nagyobb aggályt vet fel: ezzel a módszerrel a vízszintesen fekvő mosogatószer csúnyán átitathatta volna a papírzacskóban lévő élelmiszert, ha kifolyik. Szerencsére viszont nem folyt ki és nem történt ilyesmi. A paradicsom és a tojás itt is szép volt, utóbbit csaknem 1 hónapig fogyaszthatjuk még, a csirke leveshúsoknál viszont már jobban csipkednünk kell magunkat, mert csak 3 napig tart a szavatossága. A 10 ezer forint alatti rendelésért azonban nem számítottak fel extra díjat.

Auchan

Auchan termékek ládában érkeztek (A szerző fotója)

Auchan

Csirke levescsomag (A szerző fotója)

Auchan

Tojás (A szerző fotója)

Kifli – rugalmasság és szatyorhegyek

A futár rengeteg szatyrot hozott a nem különösebben bőséges bevásárláshoz. A Kifli ugyanis tematikusan pakolja papírszatyrokba az árukat, vagyis könnyen megeshet, hogy akár 7-8 pakkban szerepel a megrendelt 10-12 termék. Jó hír, hogy következő alkalommal a szatyrokat kérésre átveszik és hasznosítják, mégis valahogy pazarlásnak tűnik, ráadásul sok zörgéssel és pakolászással jár, még ha nem is számítanak fel díjat érte. Vallomással tartozom: prémiumtag vagyok 2.799,- Ft havidíjért, így a szállítás ingyenes, és még azt a luxust is megengedhettem magamnak, hogy negyedórás idősávot válasszak ki. Ez kiváló módszer, ha szoros beosztásban kell lépést tartanunk a teendőinkkel. Szintén ennek a tagságnak köszönhető, hogy a 12 ezer forint alatti rendelést kihozták, mert egyébként ez az összeg náluk az alsó limit. Naponta egyébként reggel 6-tól egészen este 23 óráig szállítanak, tagság híján óránkénti idősávokban, 600,- Ft és 1.200,- Ft közti szállítási költségért. A tematikus csomagolásnak köszönhetően a vegyi áru tökéletesen elkülönítve érkezett, egyébként pedig ránézésre minden a legnagyobb rendben volt. Közelebbről vizsgálva azonban kiderült, hogy a csirkecomb csak 3 napig áll még el. Ez pedig kissé azért sürgető. Igaz, a tojás elfogyasztására legalább maradt még 3 hetünk.

Kifli

Kifli.hu csomagok (A szerző fotója)

Kifli

Csirkecomb (A szerző fotója)

Kifli

Tojás (A szerző fotója)

Kifli

Paradicsom (A szerző fotója)

Foodora – ketyeg a szavatossági idő

Kétségbeesett pillanatok megmentője a Foodora és a Wolt, hiszen mindkettő gyorsan hozza, amit elfelejtettünk, nem volt időnk vagy erőnk megvenni. A választék nyilván valamennyivel szűkösebb, mint amikor az üzletben nézelődünk, de persze ne legyünk telhetetlenek. A Foodora is kínál most már havi tagságot 1.390,- Ft-ért, így elengedik a kiszállítási díj összegét 700,- Ft értékig, illetve járnak hozzá bizonyos kedvezmények is. A mi csomagunkat 699,- Ft-ért hozták ki, amelyhez valamiféle rendszerhasználati díjat is felszámoltak 150,- Ft értékben, jelentsen ez bármit is. Előrendeléssel intéztük a vásárlást, de egyébként nagyjából 30-40 perc alatt megérkezett volna a szatyor akkor is, ha hirtelen ötletből kapjuk elő az appot. Több üzlet közül is választhatunk, mi a Foodora sajátjára, konkrét nevén a Foodora Marketre voltunk kíváncsiak, hiszen itt a cég nem csak közvetítő, hanem maga a “boltos” is. A szatyorban szépen, szelektálva foglaltak helyet a holmik, külön becsomagolva az ablaktisztító. A paradicsomon egyetlen apró szépséghiba volt, de ellensúlyozta, hogy olyan kartondobozba volt helyezve a fürt, ami megakadályozta a további sérülést, ráadásként még gusztusos is volt. Annál nagyobb hideg zuhanyként ért, hogy mind a tojás, mind a leveshús a szállítást követő napi szavatossági idejű volt…

Foodora

Paradicsom csomagolása (A szerző fotója)

Foodora

Paradicsom (A szerző fotója)

Foodora

Csirke levescsomag (A szerző fotója)

Foodora

Tojás (A szerző fotója)

Wolt – a futárra ne számíts

Nem vitás, hogy a Wolt átlagosan 50 perces szállítási ideje aranyat tud érni. Most már itt is lehetünk tagok, ennek ára 1.490,- Ft, ami kedvezményeket és sok helyről ingyenes szállítást jelent. Bár náluk is elérhető több üzlet, mi természetesen itt is a saját boltot, vagyis a Wolt Marketet teszteltük. A kiszállítás alapdíja 599,- Ft volt, ehhez társult 544,- Ft minimum rendelési összeg felár, valamint 160,- Ft szolgáltatási díj, furcsa módon azonban szerepelt a számlán egy -599,- Ft-os szállítási kedvezmény, amit nem értettünk, viszont örültünk neki. Volt viszont valami, amit nem csak bosszantónak, hanem egyenesen dühítőnek tartottunk. Úgy alakult, hogy két külön csomag is érkezett a cégtől. Ennek megérkezéséről pedig teljesen véletlenül szereztünk tudomást. Egyik alkalommal úgy, hogy észrevettünk egy csomagot, mely a recepción árválkodott és gyanússá vált. Másik alkalommal azért, mert lestük a telefont, majd jól megalapozott sejtéssel körülnéztünk ismét a recepción. A futár nem telefonált, a szatyorra nem írták rá a nevemet: mindkét futár nemes egyszerűséggel letette az irodaház recepciójának pultjára a csomagot anélkül, hogy a vásárlónak ezt jelezte volna és anélkül, hogy a szatyor bármilyen módon felismerhető lett volna. Mi lenne, ha egy ekkora épületben ebédidő környékén többen is szállítást várnánk a cégtől? Végigtúrnánk a név nélküli, magára hagyott szatyrokat, hogy rájöjjünk, melyik a miénk? Az már csak hab a tortán, hogy persze itt is volt a termékek között nyers hús, amely romlandó holmi… És bár az egyes árucikkek szépen, külön csomagolva kaptak helyet a csomagban, sőt még szívecskéket is rajzoltak annak külsejére, azért nem baj, hogy túl sokáig nem váratott magára a szatyor, mert a hús szavatossági idejéből már így is csak 2 nap volt sajnos hátra. Viszont legalább a paradicsom szép volt itt is.

Tesco? Kifli? Foodora? - Teszteltük, mit tudnak a házhozszállító bevásárlások

Wolt csomag

Tesco? Kifli? Foodora? - Teszteltük, mit tudnak a házhozszállító bevásárlások

Wolt csomagja

Tesco? Kifli? Foodora? - Teszteltük, mit tudnak a házhozszállító bevásárlások

Húsáru

Ami pedig az árakat illeti…

A termékek közt, a honlapokon és applikációkon alaposan körbenézve látható, hogy mindegyik cégnél vannak akciók (hol több, hol pedig kevesebb), ahogyan az is, hogy némelyik termék az egyik cégnél, míg másik termék egy eltérő üzletnél kerül kevesebbe. A példa kedvéért meg is mutatjuk.

*az árak az aktuális akciók figyelembevételével lettek feltüntetve

Az tehát, hogy honnan a legkedvezőbb megrendelni a bevásárlást, nagyban függ attól, hogy konkrétan mi mindenre is van szükségünk. De persze nem csak árak, hanem minőség, szállítás vagy akár csomagolás tekintetében is.

Exit mobile version