A vásárló négy típusa, akivel tuti találkozol, ha online akarsz eladni valamit

Olga | 2022. Június 01.
Az online piacterek csodás lehetőséget rejtenek magukban, hiszen a használt ruhától kezdve a bútorig mindent el tudsz adni a segítségükkel, de azért kell hozzá egy adag türelem.

Az online piactér igazából pont olyan, mint az igazi bolhapiac, csak itt nem asztalkára, hanem hirdetésben rakod ki a használt portékádat, hogy válogassanak közülük a vásárlók. És éppúgy, mint az életben, az online térben is nagy türelem kell a hozzád betérő érdeklődőkhöz, mert bizony nem mindenki lesz egyszerű eset. A következő négy vásárlótípussal szinte biztos, hogy találkozni fogsz a használt holmi online hirdetésénél, de ez ne vegye el a kedved, általában pár nap alatt egymásra talál a kereslet és kínálat, és megveszi egy igazi vevő a cuccodat.

1. „Mennyit engedsz belőle?”

El szokott még úgy is hangozni ez a kérdés, hogy „Mi az utolsó ára?” Persze alkudni lehet, de azt azért nem így szokás. Mert mi történik, amikor felteszed mondjuk a gyerek biciklijét a hirdetésben? Előtte alaposan utánajársz, hogy mások mennyiért adják a hasonló használt bringákat, és az alapján belövöd az árat, amivel meghirdeted a biciklit. Ha nagyon gyakorlott eladó vagy, akkor talán belekalkulálod az árba azt is, amennyit várhatóan alkudni akarnak a vásárlók, vagyis azt a pénzt, amennyit még engedni fogsz, ha rákérdeznek. De alapból nem úgy hirdetsz meg egy adott áron egy holmit, hogy igazából sokkal kevesebbért akarnád adni. Az alkudozásnak egyébként megvannak a maga íratlan szabályai, és nem az az első lépés, hogy ugorjunk a procedúra végére, sőt, rögtön az eladó alkudja le a saját kitűzött árát.

Nagy kedvencünk még a fenti kérdés testvére, az „Ingyen érdekel, ha nem tudod eladni!” mondat. Szintén az a vásárlótípus, aki évtizedes online piacteres tapasztalatunk alapján minden nagyobb holmi hirdetésénél megjelenik. El akarsz adni egy matracot 15 ezerért? Biztos, hogy ingyen megszabadítanának tőle a hirdetés megjelenése utáni első hét percben. Szerencsére általában egy egyszerű nemleges válasz után nem erősködnek tovább az ingyenes holmit keresgélők, úgyhogy sok időt nem kell velük töltened, de készülj fel a megjelenésükre, a lelki békéd érdekében.

A vásárló négy típusa (Kép: Getty Images)

2. „Foglalom, megbeszélem, visszaszólok!”

A másik nagyon gyakori vásárlótípus, aki lefoglalja a holmit, kell neki a kanapéd, csak még meg kell beszélnie a férjével, feleségével, kutyájával, tengerimalacával, le kell mérnie a helyét, mert nem biztos, hogy befér a fotel és a komód közé, de nagyon kell neki a meghirdetett cucc és szentül megígéri, hogy visszaszól pár óra múlva. Abban a pár órában persze csapatostul jönnek az érdeklődők, akik akár azonnal is elmennének a kanapédért, de te korrekt akarsz lenni, hiszen már lefoglalta az előző jelölt, és várod, mit ír vissza, mi lett a döntés, mikor jön, vagy nem jön. Aztán pár óra múlva persze nem jön válasz, vagy ha mégis, akkor tuti nem kell neki mégsem, te pedig ott állsz és könnyen a két szék közül a pad alá eshetsz miatta. Érdemes egyébként ezért már a hirdetésbe eleve beleírni, ha sürgős az eladás, hogy aki előbb érte megy, annak fogod eladni, így nem lehet vita a sok foglalás és kérdezés miatt.

3. „Házhoz hozod?”

Arra sem árt felkészíteni a türelmedet, hogy nem biztos, hogy elolvassák a vásárlók maradéktalanul a hirdetésedet. Vagy ha mégis, azért csak megpróbálják annak az ellenkezőjét is kibulizni, mint amit leírtál. Számtalanszor előfordult már velem, hogy a hirdetésem utolsó mondata az volt, hogy „A szállításban sajnos nem tudok segíteni”, mégis több olyan érdeklődő akadt, aki azzal a kérdéssel indított, hogy házhoz viszem-e neki a holmit. Nem érdemes rajta idegeskedni, udvariasan meg kell mondani, hogy nincs lehetőség kiszállításra és lehet haladni a további kérdésekre, alkudozásra, tárgyalásra.

4. „Mi a rejtett hiba?”

Megértem ezt a vásárlótípust, nyilván azért alakult ki a rejtett hibákra irányuló kérdése, mert néhányszor már megégette magát, vagy olyan árut sikerült vennie, ami nem olyan volt, amilyenre számított. Nincs is ezzel a kérdéssel nagy gond, kicsit bosszankodik először az ember persze, hogy miért van ez a bizalmatlanság, miért van minden hirdetésnél legalább egy érdeklődő, aki gyanakszik és azt gondolja, át akarjuk verni. De aztán, ha alaposabban belegondolunk a vásárlók helyzetébe, akkor azért érthető, ha minden részletre ki akarnak térni, mielőtt megveszik a használt holmit. Ezt a kérdést egyébként remekül meg lehet előzni, ha tényleg mindent beleírunk őszintén a hirdetésbe, és hat oldalról lefotózzuk az eladásra kínált cuccot, hogy alaposan megvizsgálja a vevő a képeken, amit meg szeretne vásárolni.

Exit mobile version