Budapest szégyene: 75 éve nincs megoldva a gyorsforgalmi halálút

Magyarországkúl | 2018. Június 12.
Egy 11 kilométeres cső, amelyből nincs menekvés baj esetén...

A Ferihegyi repülőtérre vezető út, vagy ahogy másként hívják, gyorsforgalmi út egy 11 kilométeres cső, amelyből nincs menekvés baj esetén, mellette pedig kátyús külső út. Épült a második világháborúban – írja a Privátbankár.hu.

Még 75 év után is felmerül a kérdés, hogy kinek juthatott eszébe két korlát közé bezárni a kétirányú forgalmat úgy, hogy ha egy szemből érkező jármű akárcsak kicsit is átsodródik a másik sávba, nincs hová lehúzódni, elkerülhetetlen az ütközés.

Tervezése 1940-ben kezdődött, az utat pedig 1943-ban adták át. Az akkori szabályok szerint, épp keskenysége miatt, csak személygépkocsik használhatták. Sőt, még a repülőtér sem volt kész, így nem volt mit lekésni egy esetleges baleset, netán torlódás esetén. Nem is volt sok személyautó, így valószínűleg dugó sem arrafelé. Hadicélokra viszont kiváló volt az ország egyetlen, épp elkészült szilárd kifutópályája és a hozzá vezető út.

A Liszt Ferenc Repülőtérről a belvárosba vezető vezető “gyorsforgalmi” közút, középen a Ráday Gedeon úti felüljáró (MTI-fotó: H. Szabó Sándor)

Exit mobile version