A PTE Közgazdaság-tudományi karának két hallgatója, szembesülve az iskolások motivációhiányával, egy olyan virtuális teret álmodott meg, mellyel játék lehet a szorgalmi feladat – írja a Pécsma. A Buddyy nevű alkalmazás és online platform első próbaverziója nemsokára elérhető lesz a pécsi tanároknak, pár éven belül pedig megreformálhatja a pécsi felsősök tanulási szokásait.
A fejlesztők (Komjáti Míra és Varga Bettina) a PTE KTK angol nyelvű gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatói a Simonyi BEDC Vállalkozásfejlesztési központ keretein belüli „terepmunka” során szembesültek azzal, hogy a felső tagozatos iskolás gyermekeket alig lehet motiválni.
A két lány egy olyan elektronikus platformot, vagyis virtuális teret álmodott meg, ahol a tanárok plusz feladatokat tudnak adni a diákoknak. Kinézete színes, játékos, vizuálisan vonzó, a tantárgyak elnevezése hangzatos, így a szorgalmi feladat elvégzése kikapcsolódásnak tűnik. Készül egy okostelefonra letölthető alkalmazás is, melyet bármikor használhatnak, töltögethetnek a gyerekek.
Előreláthatóan hónapokon belül elkészül az első próbaverzió, melyet már tesztelhetnek a tanárok, az ingyenes verzió két éven belül lehet kész.