A duci próbababa is diszkriminatív

Tánya | 2013. November 07.
Dúl a vihar a műanyag manökenek világában. A le a ropikkal hadjárat ugyanis nemcsak a kifutókat, de a kirakatokat is elérte. A kérdés csak az, hogy a ropi babák kizárása nem ugyanakkora hiba-e, mintha csak velük "dolgoznának" a boltok.

Újabb próbababakampányba kezdett egy angol ruházati cég. Az apropó csakúgy, mint mindig, most is az, hogy a fröccsöntött manökenek kinézete köszönő viszonyban sincs a valódi nőkével, és követelik a nagyobb babákat a boltokba. Eddig okés is. De csak testes babákkal telepakolni egy boltot nem ugyanolyan érzéki csalódás, mint csupa girnyóval? De. Ráadásul akármennyire is tagadjuk, léteznek vékony, XS-es lányok, csak nem olyan hangosan kampányolnak, mint az L-esek. A próbababa célja, hogy valamilyen képet adjon arról, hogyan is néz ki az adott darab, ha nem egy műanyag vállfa hordja.

Dupla esély!

Nem úgy fair, hogy megadjuk az esélyt a moletteknek és a ropiknak is? De. Legyen két méret, hogy mindenki lássa, hogy az ő testalkatához legközelebb eső babán hogyan is áll a ruha. Ez persze számtalan veszélyt rejt magában, amelyet a boltoknak kellene bevállalni, például egy tapadós spagettipántos ruha nem biztos, hogy jól fog mutatni L-es méretben, és ez így is van rendjén. Ráadásul, ha a vevő szembesül azzal, hogy az ő alkatára nem passzol, akkor valószínűleg nem veszi meg, a termék pedig a bolt nyakán marad. Ördögi kör. De ha végiggondoljuk, nem lenne rossz megoldás a babaduplázás, egyrészt megspórolhatunk néhány kudarcot, amely a próbafülkében ér minket, ráadásul a duci lányok hamar ráébredhetnek, hogy a pöttyös szoknya nem az ő stílusuk, a vékony, lapos csajok pedig végre szembesülhetnek azzal, hogy vannak fazonok, amelyek jobban mutatnak „kitöltve”.

Nem a méret a lényeg! 

Mielőtt még bárki sokkot kapna a próbafülkében, jobb, ha megtanulja, hogy minden országban más az alapméret. Ami Amerikában XS-es, az Európában S-esnek számít. Ezért van az, hogy ameddig az egyik márka S-es pólója lötyög rajtunk, addig egy másikban az M-es is szűk. A német és az amerikai márkák általában nagyobb konfekcióméretekkel dolgoznak. Az olaszok és a spanyolok a szűk szabást szeretik és a kis méreteket. Az angolok a ruháknál pedig figyelembe veszik, hogy a brit nők nem a vékony derekukról híresek.
A pontosság kedvéért jöjjön néhány híresen máshogyan méretező márka! A H&M felsői és ruhái mindig több számmal nagyobbak, mint a valódi méretünk, a nadrágok viszont megfelelnek az európai normáknak. A C&A gondosan ügyel arra, hogy még az XS-es ruhák is nagyok legyenek, ezért nagyon vékonyak passzos dolgot csak nehezen fognak találni. A GAP és a többi amerikai márka is szereti, ha az M-es lányok S-esnek képzelik magukat, ezért ennek megfelelően méreteznek. A Zara és társai pedig az olasz szabvány szerint 50 kiló felett mindenkire legalább L-es ruhát adnának. 

 

Exit mobile version