Nőket aláztak a cipőreklámban

nlc | 2017. November 16.
A reklámhatóság betiltotta a szexista hirdetést.

A brit Goodwin Smith férficipő-márka legújabb reklámfilmjének ötletgazdái abban a klisében gondolkodtak, miszerint hiányos öltözetű nőkkel bármit el lehet adni. Csak épp azt nem vették észre, hogy 2017-et írunk, és ezt annyira már nem kellene erőltetni.

Youtube

A fehérneműs, illetve félmeztelen nők szexista alázását középpontba állító reklámfilm ellen kilencen tettek panaszt a brit reklámhatóságnál (Advertising Standards Authority – ASA). A hatóság megállapította, hogy a hirdetés megsértette a társadalmi felelősségre vonatkozó szabályozást, ezért betiltották.

Youtube

Az ASA szóvivője úgy nyilatkozott, a reklám a férfiakat magabiztosnak, sikeresnek ábrázolja, ezzel szemben a nőket alárendelt, megalázó helyzetekben mutatja be. A kontrasztot jól érzékelteti már az is, hogy míg a nőkön alig van ruha, a férfiak elegáns öltönyt viselnek.

A hatóság álláspontja szerint a reklám szexuálisan szuggesszív, tárgyiasítja a nőket, ennek következtében pedig ártalmas.

Daily Star

Exit mobile version