Nagy botrány van az Adidas új kollekciója miatt

nlc | 2018. Március 17.
Etikus-e a hinduk szent ünnepével reklámozni a méregdrága cipőket?

Nincs könnyű dolga a divatiparnak manapság: egyszerre kell vigyáznia, hogy a reklámjai ne legyenek szexisták vagy tárgyiasítóak,  hogy ne sértsenek meg egy etnikumot se, és ha lehet, irreális szépségelvárásokat se sugározzanak. Az Adidas és Pharell Williams közös Hu Holi névre keresztelt kollekciója egyik pontot sem sérti, mégis nagy port kavart.

A kollekciót és a reklámkampányt ugyanis sokan a kulturális kisajátítás vádjával illetik. Az alkotókat ugyanis a hinduk szent ünnepe, a Holi fesztivált inspirálta, mikor a hívők összejönnek, és közösen isznak, esznek, táncolnak, miközben színes festékbe borítják a testüket és ruháikat. 

 

independent

Exit mobile version