Kisebb, belvárosi üzleteket nyit az IKEA Nagy-Britanniában, az első ilyen ősszel nyílik meg London központjában, a Tottenham Court Roadon. A kínálat kisebb lesz, konyha- és hálószobai berendezések szerepelnek majd benne. Különleges lesz amiatt is, hogy az éttermében nem árulják majd az IKEA sok vásárlója körében rendkívül népszerű húsgolyókat.
A tervek szerint két-három éven belül Londonon kívül is nyílnának kisebb, belvárosi üzletek. Javier Quinones a svéd lakberendezési vállalat múlt hónapban kinevezett nagy-britanniai és írországi vezetője úgy vélekedett: egy nap majd több kis üzletük lesz Nagy-Britanniában, mint nagyáruház. Kis üzleteket akár hónapok alatt is nyithatnak, ami lehetővé teszi a gyorsabb alkalmazkodást a fogyasztói trendekhez, a nagyáruházaknál három-négy évbe is telt, mire elkészültek.
Az IKEA 1987-ben, a Liverpooltól hozzávetőleg 30 kilométerre lévő Warringtonban nyitotta meg első üzletét az Egyesült Királyságban. A láncnak jelenleg 21 nagyáruháza van a szigetországban, a 22. jövő év elején nyílik meg Greenwich-ben. A kisebb, belvárosi üzletek ötletének felkarolását jelzi viszont, hogy egy másik, a Lancashire grófságbeli Preston közelébe tervezett nagyáruház tervét elvetették, mert már nem tartják életképesnek.
Javier Quinones szerint az internetes vásárlás jelenti a jövőt a kiskereskedelem számára, és ebből az IKEA sem maradhat ki. A svéd márka az egyik legnépszerűbb lakberendezési áruház Nagy-Britanniában, az elmúlt három évtizedben azonban nem vezetett be jelentős változásokat az üzleti modelljében.
Az IKEA közben jelentős forrásokat fordít a logisztikai fejlesztésekre, hogy fél-egy éven belül az interneten elérhető, hozzávetőleg 10 ezer árufélesége közül csaknem az összes elérhető legyen 24 órán belüli házhoz szállítással.
Az cég forgalma az elmúlt hat évben folyamatosan nőtt, profitja azonban az elmúlt egy évben 40 százalékkal, 87 millió fontra esett a font gyengülése miatt, és amiatt, hogy a cég nem hárította át a költségeket a vásárlókra.