Még a karácsonyfadíszek is lerezegnek a föld alatt keletkező rezgések miatt – mesélte egy nyugdíjas férfi az Indexnek, pedig a házuk több mint 25 méterrel található a 4-es metró alagútjától. Nem ő azonban az egyetlen, a Bikás park és az Újbuda-központ megálló közötti nyomvonal felett élők évek óta próbálnak megoldást találni a problémára, mindhiába. Sem az önkormányzat, sem az illetékesek – a DBR Metró Projektigazgatósága, a BKK, a BKV és a Környezetvédelmi és Közlekedési és Vasúti Hatóság – nem hajlandóak segíteni nekik, minden fórumon elutasították a keresetüket azzal az indokkal, hogy a metró építése során minden a jogszabályok és engedélyezések alapján történt.
Közel 330 család írta alá a petíciót, miszerint ők is érzékelik a rezgést, de valószínűbb, hogy több ezer emberről van szó. A petíció szerint a két alagút közül az egyikben nem megfelelő a vibrációcsillapítás, ami miatt egyes lakásokban a fal is megrepedt, illetve a pincefödém is sérült.
Az itt élők szerint a hajnali órák a legrosszabbak, amikor elindulnak az első szerelvények, és délelőtt 11 óra körül a legjobb a helyzet, azonban az ellenőrző méréseket is ebben az időpontban végzik.
„Majdnem megőrültem, amikor hallottam, hogy morajlik alattunk a föld, rezegnek a bútoraink, a poharak a szekrényben, és nem tehetünk semmit ellene! Jelenleg közel ötszázszor mennek el a szerelvények naponta” – nyilatkozta az idős férfi.
Lakossági csoport szerveződött az ügyben, és 2013 óta próbálnak eredményt elérni, eddig nem sok sikerrel. Kérvényük 2017-ben a Miniszterelnökség parlamenti államtitkárságáig is eljutott. Az akkori kerületi polgármesternek, Hoffman Tamásnak a DBR Metró Projektigazgatóság azt írta, hogy a fennálló probléma nem ismeretlen számukra, lenne is rá megoldás, de anyagi forrás híján nem megvalósítható, tehát a panaszosoknak bele kellene nyugodniuk, hogy a metróforgalom zajjal jár, és ezt nem lehet teljesen megszüntetni.
A lapnak nyilatkozó idős férfi szerint a kertben, a járdákon gödrösödések alakultak ki, és úgy vették észre, a vibráció még a földigilisztákat is kihajtotta a talajból, feljöttek a felszínre, és elpusztultak. Birtokvédelmi eljárást is indítottak, ám ez sem hozott eredményt. Mindössze némi ellentételezést kaptak a biztosítóktól, miután a metróbejárás után a BKV-sok is érezték a vibrációt.