Milánóban is bemutatták a tavaszi/nyári kollekciókat és bár az olasz divatfőváros tervezői nem híresek mostanság a korszakalkotó újításokról, igyekeztek megtenni mindent, hogy elkápráztassák a nagyérdeműt.
Donatella Versace az aktuális insta-lányok mellett a ’90-es évek szupermodelljeit is bevetette, de rajta kívül is több divatház vette végre a lapot: ha nagy médiavisszhangot akarnak kollekcióik körül, modelljeiket a közösségi médiás arcokból kell összeválogatniuk és a hollywoodi veteránok helyett mellett azok celebbé cseperedett gyerekeit is az első sorokba kell ültetniük. Tette ezt a Tod’s, ahol Kendall Jenner nyitotta és zárta a show-t, vagy a Bottega Veneta, akinek kifutóján bő egy év kihagyás után először vonult végig Emily Ratajkowski, de Gigi és Bella Hadid, Kaia Gerber, Hailey Baldwin és Kendall Jenner is ott volt.
Cindy Crawford lánya egyébként egy külön misét is megérne, annyira tele lett a naptára a divatbemutatókkal. Láthattuk a Milánóban a Moschino, a Prada, a Fendi és a Versace bemutatóján is – és még csak most kezdődött a párizsi etap, ahol a Saint Laurent színeiben máris folytatódott Kaia Gerber diadalmenete.
Flitterek
New York és London után Milánót is magával sodorta a csillogás. A selyem és szatén csodák mellett flitterekkel kirakott ruhák tucatjait lehetett látni. Apró korongocskák (Alberta Ferretti) és méretes, fénylő lapok (Bottega Veneta) egyaránt rákerültek a ruhákra, amiktől a finom anyagok csak még lágyabbá váltak – ránézésre legalábbis.
Bottega Veneta - Fotó: Getty Images
Alberta Ferretti - Fotó: Getty Images
Krizia - Fotó: Getty Images
Blumarine - Fotó: Getty Images
Salvatore Ferragamo - Fotó: Getty Images
Fodros szoknyák
A tüllök alternatívájaként több kifutón is találkozhattunk fodros szoknyákkal, amelyek hol légiesen libbentek (Vivetta), hol pedig barokkos túlzásként csücsültek a ruhákon több sorban (Gucci). Elég sanszos, hogy találkozunk velük majd fast fashion vonalon is, hiszen számos különböző stílusba bele lehet építeni a fodrozódó szoknyákat.
Genny - Fotó: Getty Images
Vivetta - Fotó: Getty Images
Stella Jean - Fotó: Getty Images
Laura Biagiotti - Fotó: Getty Images
Gucci - Fotó: Getty Images
Feketén fehéren
A színek tobzódása mellett stabil pontjai voltak a kollekcióknak a letisztul, fekete-fehér szettek, amelyek bár színükben egyszerűek, a fazonok terén igazán különleges párosításokat kaptak. A Krizia kollekciójában látványos, geometrikus formákkal operáltak, míg Arthur Besser és a Missoni az emberi test egyes részeivel mintázta öltözékeit.
Krizia - Fotó: Getty Images
Albino Teodoro - Fotó: Getty Images
Arthur Arbesser - Fotó: Getty Images
Blumarine - Fotó: Getty Images
Missoni - Fotó: Getty Images
Ceruzaszoknyák
A libbenős, méretes szoknyák mellett a decensen szexi ceruzaszoknyák sem hiányozhattak a kifutókról. A térd alá érő fazonok a Max Mara kollekciójában trükkösen pocieltakarós derékmegoldást kaptak, a Fendinél pedig a csíkozás kialakítása lett roppant előnyös.
Max Mara - Fotó: Getty Images
Gucci - Fotó: Getty Images
Fendi - Fotó: Getty Images
Prada - Fotó: Getty Images
Fendi - Fotó: Getty Images
Mintaözön
A Versace a ’90-es évekbeli mintáit porolta le, a Gucci és a Dolce & Gabbana pedig hozta a tőle elvárt minta kavalkádot, amelyek jól jellemzik kollekcióikat már egy ideje. A Prada teljes kollekcióját a képregények stílusának szentelte, a Moschino pedig az Én kicsi pónim mesehőseivel dekorálta agyon a ruhákat.
Versace - Fotó: Getty Images
Gucci - Fotó: Getty Images
Prada - Fotó: Getty Images
Dolce & Gabbana - Fotó: Getty Images
Moschino - Fotó: Getty Images
Mentés