Második digitális kollekcióját tervezi már a skandináv áruház, a Carlings, amely eredetileg csak webboltja elindulását akarta promotálni a virtuális darabokkal. Végül úgy alakult, hogy a teljes készletet felvásárolták a ruhákból – már ha lehet ilyet mondani olyan öltözékekre, amelyek a valóságban nem is léteznek.
A digitális kollekció lényege ugyanis abban állt, hogy a vásárlók csupán a nadrágok, pulóverek és kabátok élethű fotóit vehették meg, amelyeket a márka digitálisan adott rá tulajdonosára (értsd: rászerkesztette azt egy beküldött fotóra). A menő cucc képe pedig onnantól már osztható is volt az Instagramon, hogy a vásárló büszkén gyűjtse be lájkjait legújabb szettjével – vagy legalábbis annak illúziójával.
Ha bárkinek is felszalad a szemöldöke a hír hallatán, el kell, hogy keserítsem: a szkeptikus hozzáállás a korosodás tünete, a fiatalok határozottan menőnek találták a kezdeményezést. Az ötlet az olyan videójátékokból, mint a Fortnite, már régi ismerős számukra, ezekben avatárjaiknak vehetnek különféle skineket, öltözékeket, a lehetőségre pedig nagy a kereslet. Ehhez képest egy virtuális szerelést megvásárolni jóval nagyobb kúlság is lehet, hiszen azt az Instagramon keresztül a fél világ láthatja, nem csak a többi játékos.
Sárga digitális kabát – Carlings (Fotó: instagram/visityourself)
Sárga digitális kabát – Carlings (Fotó: Carlings)
Unisex virtuális motorosdzseki – Carings (otó: instagram/carlingsjessheim)
Unisex virtuális motorosdzseki – Carings (otó: Carlings)
„Nem vagyok robot” feliratú digitális pulóver – Carlings (Fotó: instagram/milttonstudios)
„Nem vagyok robot” feliratú digitális pulóver – Carlings (Fotó: Carlings)
A Carlings persze ügyelt rá, hogy a kollekció darabjai épp úgy, mint a valódi termékek esetén, csak limitált számban legyenek elérhetők, amivel tovább tudták növelni az „akarom” érzést, hogy megvegyék tőlük a 20-30 eurós digiruhákat és a 10 eurós kiegészítőket. További előnye a szetteknek – és ezt a „gyártó” is kihangsúlyozza –, hogy azok megvalósítják minden környezetvédő álmát, az ökobarát, szeméttermeléssel nem járó, 100%-ig fenntartható ruhát. Igaz, a digitális pufidzsekik a téli hideg ellen nem fognak védeni, a fogyasztómániában szenvedő, minden-ruháról-csak-egyszer-posztolok Insta-huszárok kínjára valóban környezetbarát megoldást kínál. Tulajdonosa nyugodt szívvel villoghat benne a neten, hiszen ott, ahol a márkák már virtuális modelleket foglalkoztatnak, virtuális ruhában pózolni mi, ha nem menőség.