A L’Oreal Csoporthoz tartozó Garnier immár egyike a legnagyobb, és legerősebb globális jelenléttel rendelkező márkáknak, amelyek megkapták a Cruelty Free International minősítését a Leaping Bunny program keretében. Mindez hatalmas lépésnek számít, hisz a Cruelty Free International a legmagasabb standardot képviseli az állatkísérlet-mentesség területén.
Mi az a Leaping Bunny?
A Leaping Bunny azt az elvárást támasztja a márkák felé, hogy vessék igazságügyi szakértői vizsgálat alá teljes ellátási láncukat, beleértve az összes alapanyagot és minden egyes összetevőt, annak bizonyítására, hogy a teljes folyamat állatkísérlet-mentes. A minősítést csak együtt kaphatja meg egy márka összes készterméke – egyes termékek külön-külön nem minősíthetők.
„A Garnier olyan világmárka, amelyet mindannyian ismerünk. A közösen végzett munka ezzel a márkával annak érdekében, hogy segítsünk megszüntetni a kozmetikumok állatokon történő tesztelését, és a Cruelty Free International Leaping Bunny programja keretében kapott hivatalos minősítése jelentős mérföldkőnek számít. Hosszú hónapokat vett igénybe, hogy a Garnier fáradhatatlan munkával vizsgálat alá vonja minden egyes beszállítóját és beszerzési forrását, és maradéktalanul elégedettek vagyunk az elért eredményekkel” – mondta el a bejelentés kapcsán Michelle Thew, a Cruelty Free International vezérigazgatója.
A Garnier esetében ez azt jelentette, hogy több mint ötszáz beszállítójuktól kellett beszerezniük a vonatkozó nyilatkozatot, amelyek háromezernél is több összetevővel látják el a márkát a világ minden részéről. A Garnier és a Cruelty Free International hónapokon át együtt dolgozott a dokumentumok összegyűjtésén, hogy a Garnier globális portfóliójában szereplő minden egyes terméken hivatalosan megjeleníthető legyen a Cruelty Free International ugró nyuszis logója, amely általánosan elismert kegyetlenségmentes védjegy. Ez az aprólékosan szabályozott folyamat biztosítja, hogy a fogyasztók teljes bizalommal vásárolhatják a nyuszi logós termékeket, és biztosak lehetnek benne, hogy azok megfelelnek a Leaping Bunny szigorú feltételeinek.
Adrien Koskas, a Garnier Globális Márka-elnöke a minősítés kapcsán elmondta: „A Garnier már 1989 óta elkötelezett híve az állatkísérlet-mentes világnak. A Cruelty Free International hivatalos minősítésének megszerzése a Leaping Bunny program keretében jelentős mérföldkő, és a kezdetektől fontos része Green Beauty küldetésünknek. Ma a Garnier újabb Zöld lépést tesz annak érdekében, hogy maradéktalanul elkötelezett, valóban fenntartható, transzparens márkává váljon, amely Zöld Szépséget biztosít mindannyiunknak.”
Green Beauty
Nem ez az egyetlen jelentős bejelentés, amelyről a Garnier hírt adott az elmúlt időszakban. Még 2020-ban indította el Green Beauty kezdeményezést, mely a fenntarthatóság minden egyes elemét felöleli, egyúttal átalakítja az értéklánc minden szakaszát, jelentős mértékben csökkentve a márka környezetre gyakorolt hatását.
A Cruelty Free minősítés a márka új, fenntartható innovációinak egész sorába illeszkedik, ugyanis új termékeik immár nem csak a Green Beauty vállalásait erősítik, de rendelkeznek a Cruelty Free International hivatalos minősítésével is. Ilyenek a hulladékot nem képező Garnier SkinActive sminkeltávolító korongok, a Garnier Botanic Therapy Solid Shampoo száraz samponok, melyek csomagolása műanyagmentes és 94%-ban növényi alapú összetevőket tartalmaz, vagy a Garnier Hydra Bomb Tissue Masks szövetmaszkok, amik teljesen komposztálható anyagból készülnek.
Ez is szépségápolás
- Kulisszatitkok a szépségápolás világából – Így készülnek a kozmetikumok
- 8 szépségápolási termék, ami több száz éve nem ment ki a divatból