Valóságshow, olasz konyha és foci – ezt imádja a magyar a Facebookon

B.E. | 2014. Február 28.
A magyarok 76%-a használja okostelefonját a Facebook eléréséhez, 1,9 millió magyar rajong a fociért, és 360 ezren kedvelik az olasz konyhát... És ez még csak a jéghegy csúcsa. Elképesztő adatsorok érhetők el a Facebook-felhasználókról a SocialDaily innovatív fejlesztésének köszönhetően.

Nem akármilyen számmal indítunk: a kutatás szerint Magyarországon 4 800 000 aktív Facebook-felhasználó volt az elmúlt 30 napban, ezzel hazánk a 43. a világ toplistáján, amelyet az Egyesült Államok vezet India és Brazília előtt.  Az is kiderült, hogy hazánkban a Facebook-felhasználók többsége a 25-35 éves korosztályból kerül ki, kiegyenlített arányban nők és férfiak.

A kutatásnak köszönhetően végre eldőlt egy régi kérdés, mégpedig az, hogy sörivó vagy borivó nemzet a magyar. Nos, a Facebook-tagok szokásai szerint: borivó. A 3,2 millió magyar közül, akik megjelölték ital iránti érdeklődésüket: 440 ezer kedveli a bort, 420 ezer a rövid italokat, és csak harmadik helyre került a sör.

De végre arról is tisztább képet kaptunk, hogy kimozdultunk-e a gasztrovilág pörkölt zónájából. Azok körében, akik megjelölték az étel iránti érdeklődésüket, legnépszerűbb az olasz konyha és a pizza. Bár még távol állunk a teljes nyitottságtól, azért Olaszország felé már elindultunk – ami a gasztro témát illeti.

A pizza és bolognai nem diétás étel, és rögtön adódik a kérdés: mennyit mozog a magyar Facebook-felhasználó. Magyarországon 1 940 000 focirajongot tart számon a Facebook, második legnépszerűbb sport a kosárlabda a maga 600 000 rajongójával, az úszás iránt csak 86 ezer fő érdeklődik. Viszont aktívan bringázunk, a válaszadók mintegy 43%-a (532 000) imád kerékpározni.

Még egy fontos adat, ami a szabadidőt illeti. Bár imádjuk utálni, és kijelenteni: én ezt nem nézem. A számokból az derül ki, hogy igazi valóságshow-kedvelő a magyar.  A tévénézők körében Magyarországon ez a műfaj a  legnépszerűbb a maga 580 ezer érdeklődőjével.

A fejlesztéssel 240 ország jellemzőit és 1,2 milliárd Facebook-felhasználó érdeklődését és szokásait lehet tanulmányozni az Anktartisztól Zanzibárig, soha nem látott részletességgel!
A saját fejlesztésű alkalmazása segítségével a Social Daily napi rendszerességgel feldolgozza a Facebook szervereiről érkező adatokat, és könnyen értelmezhető vizuális formában tárja a világ elé. A látványos statisztikai eredmények valós képet mutatnak az országok nemzeti karakteréről, kezdve a felhasználók szexuális orientációjától, egészen az utazási, a vásárlási, a táplálkozási, a szabadidős, a kulturális viselkedési vagy az alkoholfogyasztási szokásokig.

 

Exit mobile version