Nem akármilyen számmal indítunk: a kutatás szerint Magyarországon 4 800 000 aktív Facebook-felhasználó volt az elmúlt 30 napban, ezzel hazánk a 43. a világ toplistáján, amelyet az Egyesült Államok vezet India és Brazília előtt. Az is kiderült, hogy hazánkban a Facebook-felhasználók többsége a 25-35 éves korosztályból kerül ki, kiegyenlített arányban nők és férfiak.
A kutatásnak köszönhetően végre eldőlt egy régi kérdés, mégpedig az, hogy sörivó vagy borivó nemzet a magyar. Nos, a Facebook-tagok szokásai szerint: borivó. A 3,2 millió magyar közül, akik megjelölték ital iránti érdeklődésüket: 440 ezer kedveli a bort, 420 ezer a rövid italokat, és csak harmadik helyre került a sör.
De végre arról is tisztább képet kaptunk, hogy kimozdultunk-e a gasztrovilág pörkölt zónájából. Azok körében, akik megjelölték az étel iránti érdeklődésüket, legnépszerűbb az olasz konyha és a pizza. Bár még távol állunk a teljes nyitottságtól, azért Olaszország felé már elindultunk – ami a gasztro témát illeti.
A pizza és bolognai nem diétás étel, és rögtön adódik a kérdés: mennyit mozog a magyar Facebook-felhasználó. Magyarországon 1 940 000 focirajongot tart számon a Facebook, második legnépszerűbb sport a kosárlabda a maga 600 000 rajongójával, az úszás iránt csak 86 ezer fő érdeklődik. Viszont aktívan bringázunk, a válaszadók mintegy 43%-a (532 000) imád kerékpározni.
Még egy fontos adat, ami a szabadidőt illeti. Bár imádjuk utálni, és kijelenteni: én ezt nem nézem. A számokból az derül ki, hogy igazi valóságshow-kedvelő a magyar. A tévénézők körében Magyarországon ez a műfaj a legnépszerűbb a maga 580 ezer érdeklődőjével.
A fejlesztéssel 240 ország jellemzőit és 1,2 milliárd Facebook-felhasználó érdeklődését és szokásait lehet tanulmányozni az Anktartisztól Zanzibárig, soha nem látott részletességgel! A saját fejlesztésű alkalmazása segítségével a Social Daily napi rendszerességgel feldolgozza a Facebook szervereiről érkező adatokat, és könnyen értelmezhető vizuális formában tárja a világ elé. A látványos statisztikai eredmények valós képet mutatnak az országok nemzeti karakteréről, kezdve a felhasználók szexuális orientációjától, egészen az utazási, a vásárlási, a táplálkozási, a szabadidős, a kulturális viselkedési vagy az alkoholfogyasztási szokásokig. |