Bringázol? Akkor végre elfelejtheted a defektes gumikat!

Andersen Dávid | 2017. Április 03.
Három barát összefogott, és olyan biciklikereket találtak ki, amely soha nem lyukad ki, és amivel több ezer kilométeren át bringázhatunk probléma nélkül.

Aki Magyarországon biciklivel közlekedik, annak bizonyára nem kell elmagyarázni, milyen frusztráló érzés, amikor egy kellemes tavaszi délutánon a nyakunkba vesszük a várost, hogy aztán egy kátyú vagy az úton heverő üvegszilánk miatt a kellemes bringázásnak egy defekt miatt idejekorán vége szakadjon.

Bryan, Jake és Dave a Nexo alapítói, akik közösen üzemeltették Noble Cycling nevű bicikliszervizüket az Egyesült Államokban. Miután feltűnt nekik, hogy a leggyakoribb vendégeik éppen a lapos kerékkel érkező biciklisek, elhatározták, hogy jobb megoldást keresnek a jelenlegi abroncsos megoldás helyett.

Egyből két verziót is kidolgoztak, az első az Ever Tires nevet viselő megoldás, amelyet különleges, könnyű, de erős műanyagból fröccsöntenek. A lyukacsos kiképzésnek köszönhetően a kerék könnyebb, de erősebb mint a felfújható változatok. Emellett készítéséhez kevesebb energiára és nyersanyagra van szükség, így még zöldebb is, mint a gumik. A Nexo a gyerekbicikliktől a 26 collos kerekű bringákig lesz majd elérhető, ha a sikeres Kickstarter-kampányt követően beindul a gyártás.

Az Ever Tires lyukacsos kialakítása könnyebb és erősebb kereket eredményez (Fotó: evertires.com)

A másik változat a céghez hasonlóan a Nexo nevet kapta, ez egy nagyobb teherbírású változat, amelyet egyből a felnire szerelve lehet majd megvásárolni. A készítők szerint élettartama elérheti az 5000 mérföldet, így akár Washington DC-ből San Franciscóba és vissza is el lehet vele bringázni. Az új típusú kerekek előnye az is, hogy egyetlen anyagból készülnek, így újrahasznosításuk is egyszerűbb, mint a több rétegből álló gumik esetében.

A Nexo kerekek színben is passzolhatnak a bringához (Fotó: nexotires.com)

Ami az új kerekek teherbírását illeti, azokat egy speciális, Nexell nevű anyagból készítik, amelyet 130 különböző keverék közül választottak ki. A különböző útfelületeket szimuláló teszt során a kerekeket 5000 kilométeren át tesztelték és azt találták, hogy mindössze 0,2 millimétert koptak, így még a víz eloszlatását szolgáló barázdák sem tűntek el róla.

A készítők ígérete szerint az új típusú kerekek jobban tűrik a hosszabb időn át tartó tárolást is, ugyanis a műanyag a gumival ellentétben kevésbé érzékeny a levegő ózontartalmára, ami hozzájárul a gumiabroncsok megkeményedéséhez, repedezéséhez is.

 

Exit mobile version