Eldőlt, hogy milyen nyomvonalon fut majd a római-parti mobilgát, ami ellen többek között a helyiek is tiltakoznak azóta, mióta felmerült a mobilgát gondolata a városvezetésben. Ma a Fővárosi Közgyűlés megszavazta, hogy “a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét szolgáló árvízvédelmi létesítmény a Duna-part menti nyomvonalon, továbbá a Barát-patak és az Aranyhegyi-patak mentén” épül majd meg.
Frissítés:
A Fővárosi Közgyűlés döntése után a Greenpace közleményben tiltakozott a nyomvonal ellen, mert szerintük ma azt a nyomvonalat szavazták meg, mely részlegesen elpusztíthatja a Római-part értékes ártéri erdejét.
“A Római jövőjéről felelőtlen döntés született ma. A parti mobilgát elpusztíthatja Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partját, és nem bizonyított, hogy a lakókat jobban meg tudná védeni mint egy Nánási úti–Királyok úti gát” – nyilatkozta Gadó György Pál, a Greenpeace Magyarország zöldterület-kampányfelelőse.
A megszavazott mobilgát tervei nem ismertek, sőt még csak nem is véglegesek. Így például sem a költségvetésről, sem a tereprendezés terveiről nem áll rendelkezésre elegendő információ – írja a Greenpace. Készült egy összehasonlító tanulmány, amely végkövetkeztetésében kimondja, hogy műszakilag mindkét nyomvonal alkalmas a védmű kialakítására, de a parti védművet javasolja.
Ezzel azonban sérti az Óbuda-Békásmegyer Városrendezési és Építési Szabályzatát, és figyelmen kívül hagyja az Európai Unió Vízkeretirányelvét, melyben az áll: amennyiben egy folyó állapotába való beavatkozás esetében műszakilag több alternatíva lehetséges, akkor mindig az ökológiailag kedvezőbb megoldást kell választani. Ilyen formában a projekt nem lehetne jogosult uniós támogatásra sem – érvelnek a környezetvédők.
Olvass még a Római-partra tervezett mobilgátról az NLCafén:
- 1500 fát vágnak ki a Római-parton
- Eldőlt a Római-part sorsa
- Megy a titkolózás a római-parti mobilgát ügyében
- Három évre változtatási tilalmat rendeltek el a Római-parton