Otthagyta a megállóban az utasokat az éjszakai járatnak látszó BKV-busz, amiről kiderült, hogy nem éjszakai busz, hanem szolgálati járat. A hoppon maradt utasok szerint viszont elvihette volna őket a sofőr, mint ahogy pár éve még fel lehetett szállni a szolgálati járatokra.
A BKV-figyelő blognak is elküldte levelét András, aki arra volt kíváncsi, hogy mióta nem szállhatnak fel a mezei utasok a szolgálati járatra.
2018. június 22-én, pénteken körülbelül 23 óra 30 perckor a 14M villamos vonalának Rákospalota-Újpest vasútállomás megállójában várakoztam a villamosra, amikor a 96-os busz megállójában északi irányban megjelent egy 914-es jelzésű, kivilágított, külső ránézésre utasokat szállító autóbusz, Káposztásmegyer, Mogyoródi patak célállomással a kijelzőjén.
A jármű meg is állt a megállóban, ám csupán az első ajtót nyitotta ki a járművezető, amin egy BKV-egyenruhát viselő úr szállt le. Én és körülbelül még 15 utastársam, akik arra a villamosra vártunk, aminek érkezéséig körülbelül 10-15 perc lehetett hátra, a buszhoz siettünk, abban a reményben, hogy ha már járatszámmal, célállomással, kivilágítva közlekedik, elvisz minket is Káposztásmegyerre, hogy ne kelljen még 10-15 percet a villamosra várnunk.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a megálló nem tartozott a 914-es busz útvonalába, csupán a fentebb leírt tények miatt gondoltuk úgy utastársaimmal, hogy talán felvesz minket is a járművezető. Ám ez nem így történt, egy utasra majdnem rácsukva az ajtót, a járművezető minket otthagyva, ám legalább még egy, szintén BKV-egyenruhás úrral a fedélzeten továbbment.
Kérdezném, amennyiben egy jármű kivilágítva, járatszámmal és célállomással a kijelzőjén közlekedik, ráadásul párhuzamosan egy másik járattal, miért nem lehetséges utasokat is szállítani rajta? Amennyiben ez egy szolgálati járat volt, tekintettel a rajta tartózkodó BKV-egyenruhás emberekre, akkor miért nem vitte el az utasokat, ahogy az régen még szokás volt? Most már nem szállhat fel a mezei utas a szolgálati járatokra, mint néhány évvel ezelőtt?