Sokak számára csábító lehet az influenszerek élete, akik abból élnek, hogy posztolnak a közösségi oldalakra, és ezért pénzt kapnak.
Nem csoda, ha sokan szeretnének belevágni, és a könnyűnek látszó elfoglaltsággal meggazdagodni. A legnépszerűbb influenszerek valóban elképesztő összegeket tesznek zsebre, de azt se felejtsük el, hogy rengeteget foglalkoznak a közösségi jelenlétük építésével, és több százezren vagy millióan követik őket.
Mivel sokan kíváncsiak, milyen népszerűnek kell lenni ahhoz, hogy valaki megéljen az influenszerkedésből, elindult egy hiánypótló kalkulátor. A Lickd.co oldalon elérhető Közösségi fizetések nevű alkalmazás megmutatja, hány követőre van szükséged egy-egy közösségi oldalon, hogy az általad vágyott pénzt megkapd.
Ha a magyarországi nettó átlagkeresetnél valamivel többet, havi 300 ezer forintot szeretnénk influenszerkedéssel keresni, ennyi követőre lesz szükségünk:
- YouTube: 1000 feliratkozó és 2 millió 871 ezer megtekintés évente;
- Instagram: 5000 követő és 37 szponzorált poszt évente;
- TikTok: 10 ezer feliratkozó és 32,4 milliós megtekintés évente.
Ezek a számok persze nincsenek kőbe vésve, az iparági becsléseket veszik alapul. De jó kiindulási pont arra, ha feladnád a munkádat, és főállású influenszer lennél.
A közösségi oldalak és a pénz:
- Álhíres: azért vannak az influenszerek, hogy rosszul érezzük magunkat?
- Kiderült, ki keres a legjobban az Instagram posztokból