Bizarr hibák miatt lőtte le a McDonald’s saját AI-pincéreit

Vad Rózsa | 2024. Június 23.
A McDonald's felfüggeszti a mesterséges intelligencia alkalmazásával kapcsolatos kísérletét.

Az amerikai McDonald’s 2021-ben vezette be az IBM által fejlesztett automatizált rendelésfelvételi rendszerét (AOT), autós éttermeiben. A mesterséges intelligencia (AI) lehetőségeire alapozó kiszolgálási felülettől a rendelések egyszerűsítését és gyorsítását várta a McDo, ám csalódniuk kellett, mert nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a vendégek bizarr hibákról számoltak be, miután számtalan rendelési bakival szembesültek – írja az Axios.

A cég hétfőn megerősítette, hogy felfüggeszti a tesztet,

amin nem is igazán csodálkozunk, az alábbi bakik ismeretében:

·        Egy netre kikerült videón a rendszer tévesen éppen több száz dollárnyi McNuggets csirke rendelést nyugtáz.

·        Egy másik, még viccesebb esetben pedig az AI szalonnával töltött jégkrémet akart készíttetni egy vendégnek.

A McDonald’s a kényszerű újratervezés dacára is óriási lehetőséget lát az AI-vezérelt rendelésfelvétel fejlesztésében, úgyhogy hamarosan folytatják a tesztelést. Az alkalmazottjaik viszont egy időre  fellélegezhetnek, hiszen a mesterséges intelligencia egyelőre nem áll készen munkájuk elcsaklizására.

Exit mobile version