Így manipulálják az előtte-utána reklámokat

nlc | 2016. Február 11.
Egy hirdetés szereplője soha egyetlen kortyot sem ivott abból a súlycsökkentő teából, amitől állítólag lefogyott.
Brook Shadwell, előtte és utána
Brook Shadwell előtte és utána képei

A The Today Show riportja leleplezte, hogy egyes súlycsökkentő termékek  gyártói miképp manipulálják az “előtte-utána” képeket például ügyes világítástechnikával, vagy épp Photoshoppal.

“Nem ittam a teát, meg sem kóstoltam. Még csak nem is tudtam erről a teáról” – árulta el Brook Shadwell, egy amerikai, kétgyermekes anyuka, aki egy fogyasztó tea reklámjában szerepelt. Az asszony valójában egy évig tartó diétával és rendszeres testmozgással fogyott le, a fogyása előtt és után készült fotókat pedig eredetileg a blogjában tette közzé, ezeket használta fel később a teás cég, mégpedig saját bevallása szerint az ő tudta nélkül. A cég azonban azt állítja, hogy Shadwell beleegyezett a képek felhasználásába, és ki is fizették érte.

A riportban egy másik esetet is említenek: egy fogyókúrás tabletta reklámjában egy képügynökségtől vásárolt fotót használtak, melyen egy német modell látható. A fotót Photoshoppal szerkesztették át, hogy szembetűnő különbség legyen az előtte és az utána képek között.

Exit mobile version