Az öt legnagyobb Youtube-sikersztori

nlc | 2012. Június 27.
A Youtube lassan olyan, mint egy virtuális tehetségkutató, amely időről-időre kiemel egyeseket az ismeretlenségből. Nézzük, hogy kik azok, akiknek tehetségéről a világ ezen a netes pódiumon bizonyosodhatott meg először.

Justin Bieber

Jóval Bieber-láz kitörése előtt Justin még csak egy tehetséges kanadai fiú volt, aki a kitörésről álmodozott. A tinisztárról 2007-ben, 12 éves korában töltött fel a büszke édesanyja egy videót a Youtube-ra. Amit a barátoknak, családtagoknak szánt, arra végül rengetegen voltak kíváncsiak, köztük Scooter Braun zenei producer, aki látott benne valamit. Végül elvitte a fiatal srácot Atlantába próbafelvételeket készíteni, a többi pedig már zenei történelem.

Jessica Rose

A lány 2006-ban, LonelyGirl15 néven töltött fel magáról videókat, amelyben a gondolatairól, érzéseiről beszélt. Végül több millió rajongója lett, egyes feltevések szerint főleg azért, mert nem tudták eldönteni, hogy a tinilány valóban a saját életének részleteit osztja-e meg, vagy csak fikció az egész. Végül bebizonyosodott, hogy ez utóbbiról van szó, de Jessica sikerének ez sem állt útjába. Jessica Rose azóta számos filmszerepet kapott és ma is színésznőként dolgozik.

Soulja Boy

Az akkor még ismeretlen atlantai rapper 2004-ben tette közzé videoklipjét a világhálón, majd miután számos pozitív visszajelzést kapott saját profilt készített a Youtube-on, hogy minél szélesebb körben megismerhessék az emberek. A stratégia bejött, Mr. Collipark, egy elismert zenei producer felfigyelt rá, és a szárnyai alá vette a tehetséges fiút, akinek a szakma azóta egy Grammy-jelöléssel (a legjobb rapszám kategóriában) is elismerte munkásságát.

Brooke Brodack

A komikus 2005-ben kezdte el feltölteni rövid, vicces, sőt néha egészen fura videóit a Youtube-ra. A lány Brookers néven futó Youtube-profilján megosztott őrült videók sokaknak bejöttek, olyannyira, hogy alig egy évvel később már annyira népszerűek voltak, hogy a „profik” is felfigyeltek rá. Brooke Brodack egy 18 hónapos szerződést kapott az amerikai médiaszemélyiségtől, Carson Daly-től, aki produkciós cégében kínált neki kreatív munkát. A lány tehetségéről a The Wall Street Journal is írt, míg a The New Yorker egyenesen az első igazi Youtube-sztárnak nevezte egyik írásában.

Sophie Merry

Az ír grafikuslány története valóságos modern tündérmese. Barátaival a saját otthona előtt vette fel, amint táncol és töltötte fel a videót a világhálóra 2008-ban „Groovy Dancing Girl” néven. 3 millióan nézték meg a különleges mozdulatsorait. A siker olyan átütő volt, egészen Párizsig repítette Sophie-t, ahol a vörös hajú grafikus leszerződött egy világhírű farmercéggel, vállalva, hogy a márka arca lesz reklámkampányukban.

Exit mobile version