Mi is beszámoltunk arról, hogy a csütörtöki előfutam után kizárták a Kárász Anna, Kozák Danuta kajakpárost a szegedi olimpiai kvalifikációs világbajnokságon, mert a hajójuk 80 dekával kevesebb volt, mint azt a szabály megengedi.
A magyar stáb is elvégzett egy ellenőrző mérést, amelyen ugyanez az eredmény született. A szövetségi kapitány szerint többször is csekkolták a verseny előtt a hajó súlyát, de mindent rendben találtak, és ezzel nem is szokott gond lenni. Viszont elismerte, hogy a szabály az szabály, a bíróknak igazuk volt.
Az M4 Sport szakkommentátoraként tevékenykedő Kőbán Rita csütörtök délután elmondta, hogy a tavalyi ifjúsági világbajnokságon a magyarok egyik négyes hajója a verseny előtt szintén 60 dekagrammal könnyebb volt, mint az egy nappal korábbi mérlegelésnél.
„Ragaszkodtam hozzá, hogy a futam előtt egy órával ismét mérjék meg, mert két hónappal azelőtt egy szegedi versenyen kizártak minket, ugyanis 60 deka eltűnt a hajóból. Akkor értettem meg, hogy valószínűleg elpárolgott a hajóból a nedvesség. Ez is lehet a probléma egyik oka”
– nyilatkozta az utánpótlásedzőként tevékenykedő korábbi kétszeres olimpiai bajnok kajakozó.
Kőbán kifejtette, hogy szendvicsszerű rétegekből van összeragasztva a hajó anyaga, és lehetséges, hogy a rétegek közé beszivárgott a víz, ami a meleg levegő és a szél miatt kiszáradt. Ez egy óra alatt is megtörténhet.
„Lehet, hogy csak ennyi volt, a körülmények véletlen összejátszása, de tanulni kell belőle, és minden edzőnek mindig háromszor mérlegelnie kell a hajót” – mondta Kőbán.