Nemrégiben megjelent a Reddit celebekkel foglalkozó csoportjában egy lista, amelyen a különböző előadók koncertjeiért elkért összegek láthatóak. Azóta többen cáfolták, hogy ennyi pénzt zsebelnének be, leginkább arra hivatkozva, hogy ebből a stábjuk többi tagját is ki kell fizetniük. Wolf Kati és a Gold Record lemezkiadó vezérigazgatója voltak a Pénzcetrum műsorának vendégei, ahol többek között erről is szó esett.
„Ilyenkor az összes zenészt viszed magaddal, egy kis koncerten például velem négy zenész van. Jönni szokott még velünk két táncos is, de ez opcionális, vagy kettő jön, vagy egy sem. Van, aki vezeti a buszt, jön velünk egy road, aki pakol, segít beállítani a dolgokat, mellette egy technikai személyzet, a menedzser és én. Ez körülbelül 9-10 főt jelent, akik csak az aznapi koncerten ott vannak. Azaz konkrétan egy kisbusznyi ember” – mondta Wolf Kati azzal kapcsolatban, hogy kiket kell kifizetni a koncertre kapott összegből, majd a fellépések stílusára is kitért.
„Egy előadó karrierjében több fellépéstípus van. Nyáron vannak általában az értékesített fellépések, míg a szezonon kívül nekünk folyamatosan bizonyítanunk kell a jegyeladási képességét az előadónak, ami szép magyar szóval kapura megy. Ezek általában vagy 0-sok vagy bukók. Ezek a koncertjátszó helyszínek ugyanis sokszor nem akkorák, hogy egy nagyobb közönséget be tudjanak fogadni, viszont bizonyító erejű például egy fesztiválszervezőnek, hogy igenis egy előadóra bejönnek. Tehát ha visszaosztjuk ezt a 2 millió feletti összeget, amiből lesz mondjuk idén 40 és van 30-40 olyan, amit saját szakállra csinálunk, akkor a kettő költségvetésileg és munka szempontjából is kiegészíti egymást” – magyarázta az énekesnő. Hozzátette, a koncertekből befolyó pénzből finanszírozzák többek között az új dalokat is.
„Mire egy dal megszületik, kész lesz az több mint 3 millió forint, és ez nem csak a klip. A koncertekből félrerakott pénzből fizetjük ki a nagy részét például ennek. (…) A fő bevételünk nekünk a koncert, de erre még rájön a jogdíj. Az pedig nem mindegy, hogy szerzői vagy előadói jogdíjat kapsz, hiszen az előbbi egy jóval komolyabb összeg. Ha te zeneszerző vagy, szövegíró vagy, akkor azt a jogdíjat a szerzői jogvédő irodából kapod, míg az előadói jogdíjat a koncertek, tévés, rádiós játszottság után kapod. De például a Covid alatt ez sem volt, hiszen nem voltak fellépéseink.”