Sztárok, akikből nem lett Victoria Beckham

Kessel Krisztina | 2019. Augusztus 20.
David Hasselhofftól Paris Hiltonig számos sztár indított már saját divatmárkát. Összegyűjtöttük a legnagyobb baklövéseket.

Sok előnye van annak, ha valaki befutott sztár: például, ha úgy tartja kedve, saját ruhamárkát indíthat, akkor is, ha köze sincs a divattervezéshez. Nem feledjük az elmúlt 15 év baklövéseit.

Malibu Dave – David Hasselhoff

A Malibu Dave kollekcióban olyan darabok is megtalálhatók voltak anno 2006-ban, mint egy póló azzal a felirattal, hogy „Don’t Hassel the Hoff”, szóval az egész szörfösszerkó dolgot nem kellett teljesen komolyan venni. Hasselhoffnak azonban van érzéke ahhoz, hogy fenntartsa ultraciki kultstátuszát, és milyen jól teszi, hiszen bár a brandjét elfelejtettük, de őt magát a legkevésbé sem.

Sears’ Kardashian Kollection – Kardashian család

Eredetileg a Searsszel alkottak csapatot, hogy összerakjanak egy mindennapi viseletre is alkalmas kollekciót, melyet a rajongóik, akiknek minden álma, hogy hozzájuk hasonlítsanak, meg is tudnak, és meg is fognak venni. Azonban Kardashianék elszámolták magukat, mert nem vették figyelembe, hogy a hétköznapi nők, akármekkora rajongók is, nem tudják ezeket a ruhákat hol felvenni. Erre fel az árakat nagyon gyorsan nagyon nagy mértékben csökkentették, hátha megszabadulnak a ruháktól, majd rövid úton megváltak a divattervezésben kevésbé jeleskedő családtól is. Kardashianék persze nem adták fel, azóta külön-külön ostromolják a divat- és szépségipart különféle kollekcióikkal. 

Kim, Koutney és Khloe Kardashian (Fotó: Profimedia, Planet)

House of Deréon – Beyoncé és anyukája, Tina Knowles

Amikor az ember meglátja a Beyoncé és anyukája, Tina Knowles által tervezett holmikat, nem tud másra gondolni, mint hogy már találkozott hasonlókkal, méghozzá a kínai piacon. Ez a színkavalkád és mintaőrület koncertfotókon és megfelelő háttér előtt agyonretusálva jól mutat, de élőben ijesztő, és főképp borzalmasan ízléstelen.

Beyoncé House of Deréon ruhában (Fotó: Profimedia, Planet)

The Katherine Heigl Collection – Katherine Heigl

Katherine Heigl A Grace Klinikában szerzett népszerűségét próbálta meg kamatoztatni a divatiparban, annak is egy meglehetősen speciális szegmensében, amikor 2007-ben The Katherine Heigl Collection néven trendi formaruha-kollekciót dobott piacra egészségügyi dolgozók számára. A célcsoport azonban nem volt a végletekig elragadtatva ettől, mondván, hogy attól, hogy a színésznő a képernyőn orvost alakított, még nem tudja, hogy a való életben orvosként, ápolóként dolgozó profiknak milyen öltözékekre van szükségük. A brand emiatt nem sokkal az indulása után diszkréten el is tűnt a süllyesztőben.

The Katherine Heigl Collection

Miley for Walmart – Miley Cyrus X Max Azria

Sokat elmond a tinédzsereknek szánt kollekcióról, hogy amikor tíz éve kijött, a Walmart forgalmazta, mely az USA legnagyobb olcsó szupermarket-áruházlánca. Némiképp bizarr csavarral ráadásul bevonták a projektbe Max Azriát is, aki már akkoriban sem épp kiskamasz lányokhoz illő divattervezői stílusáról volt híres. A kollekció egyetlen előnye alacsony  ára volt, de még az sem mentette meg a bukástól. Az énekesnő ugyanis akkoriban kezdett rendszerint inkább ruha nélkül, mint ruhában megjelenni, aminek következtében a pénztárcákat kezelő kedves szülők letiltották a célcsoportot a ruhákról. 

Dollhouse – Paris Hilton

Amikor a Dollhouse debütált, Parist már letaszította a celebség trónjáról Kim Kardashian, így az örökösnőnek már kezdettől fogva adva volt, hogy azokat kell megfognia a kollekciójával, akiket még érdekel rózsaszín Barbie-világa, ez pedig nem más, mint az általános iskolás korosztály. Paris minden egyes darabot maga tervezett, ami meg is látszik a kollekción, ugyanis egy tehetséges ovis is elő tudta volna állítani a mintákat és rátéteket egy technika szakkör keretében; szerencsére ez azonban inkább zavarta a felnőtteket, mint a vásárlókat.

Paris a Dollhouse kollekció 2007-es bemutatóján (Photo by Ethan Miller/Getty Images)

6126 – Lindsay Lohan

Hogy miért pont leggingsekkel kezdte divatkarrierjét Lindsay Lohan, arra nincs válasz, de a projekt végét sem az okozta, hogy ne lettek volna elég tetszetősek a darabok. 2010-re már mindenféle Lindsay által jóváhagyott cuccot lehetett venni, azonban a színésznő egymást követő alkoholos és kábítószeres kirohanásai akkora botrányt okoztak, hogy a saját cége perelte be ötmillió dollárra, mert úgy látták, hogy a viselkedése már árt az eladásoknak. Azóta sem jellemző, hogy az emberek vintage 6126 darabokra vadásznának az eBay-en.

Lindsay Lohan a 6126 leggings reklámfotóin (Fotó: Profimedia, Planet)

Pastelle – Kanye West

Kanye West Yeezy márkája kétségkívül sikeres, ami persze nagyban köszönhető egyrészt annak, hogy az Adidas az együttműködésével némileg hitelesítette azt, másrészt pedig annak, hogy az influencerek, különösképpen az önjelölt zseni neje, megszerették Kanye némiképp sivár esztétikáját. Kevésbé ismert tény ugyanakkor, hogy a rapper már 2007-ben is megpróbált saját ruhamárkát indítani, Pastelle néven. Akkoriban rendszeresen viselte is a márka logójával ellátott ruhákat, ám a brand végül az indulásig sem jutott el. West azóta is mélyen hallgat arról, hogy miért nem valósult meg a projekt, ám egy újságcikk szerint azért, mert nem volt rá elegendő pénz és erőforrás, illetve a sztár maga is elégedetlen volt a ruhákkal, amire egyébként meg is volt minden oka.

Kanye West a 2008-as American Music Awardson (Fotó: Jeff Kravitz/FilmMagic)

Exit mobile version