A Lyst ismét közzétette, melyek a legnépszerűbb divatmárkák, íme a The Lyst Index-en szereplő tíz legfelkapottabb márka.
1. Gucci
Szépen őrzi első helyét az olasz divatház, aminek népszerűségét tovább erősítette, hogy a Balenciaga divatházzal közösen piacra dobták Aria kollekciójukat. A márka tehetős rajongói pedig örülhetnek, elindult az új Gucci Home Decor vonal, aminél Alessandro Michele, a márka kreatív igazgatója a “több az több” elvéhez ragaszkodva a giccs határán dörömbölő lakberendezési tárgyakat mutatott be.
2. Dior
Múlt év végén még a negyedévente megjelenő listán sem volt, most pedig már annak második helyezettje a Dior. Jó ötlet volt részükről, hogy a japán Sacai márkával hoztak össze egy közös férfi kollekciót, és az is hírértékűnek számított, hogy a kínai Jin Xing transznemű balett táncos-koreográfus lett a divatház legújabb szépségnagykövete. Jin Xing a divatház ikonikus illata, a Dior J’adore arca lett.
3. Nike
A legnépszerűbb sportmárka a Nike, aminek ugyan pozíciója ide-oda ugrál a ranglistán, annyi biztos, hogy szépen tartja a versenyt már jó ideje a luxusmárkákkal a Lyst-nél. Az elmúlt időszak nagy dobása volt náluk, hogy bemutatták a Nike Air VaporMax 2021 sportcipőt, ami 40 százalék újrahasznosított anyagból készült. Az Air Max sorozat a márka legnépszerűbb vonala, aminek cipői a ’78-as indulás óta kult daraboknak számítanak, az idei fazon pedig szépen illeszkedik ebbe a vonalba.
4. Louis Vuitton
Nagyot emelkedett a Louis Vuitton ázsiója is az elmúlt hónapokban a Lyst 150 milliós vásárlói közösségének körében, ami annak is lehet köszönhető, hogy a dél-koreai BTS fiúbanda is kollektíve a divatház márka nagykövete lett. A nagy pillanatok közül pedig nem felejthetjük ki, hogy Amanda Gorman költőnő, aki az amerikai elnök beiktatási ünnepségén az emlékezetes versét elszavalta, szintén Louis Vuitton ruhában szerepelt az amerikai Vogue címlapján.
5. Prada
Amanda Gorman és beszéde divatügyileg feltétlen megemlítendő az 5. helyen lévő Prada esetében is, akitől emlékezetes, koronának is beillő hajpántját viselte az eseményen. A Prada népszerűségének az is jót tett, hogy több pop-up boltocskát nyitott szerte a világban, a Prada Outdoor installációk közt kerti, vízparti és hegyvidéki jeleneteket találunk.
6. Balenciaga
A Balenciaga nemcsak a listaelső Guccival állt össze, de a Crocs-al is bemutatott egy újabb, közös gumipapucs kollekciót, valamint a Pride-hoz kapcsolódóan is piacra dobott egy minikollekciót (megannyi más márkához hasonlóan). Mi több, kreatív igazgatójával, Demna Gvasalia-val egy podcastet is készítettek a Spotify-ra, első jeléül annak, hogy a márka ezen a csatornán keresztül is növelni szeretné népszerűségét.
7. Moncler
A listán picikét talán visszacsúszott, ám ez távolról sem érdekelheti a luxus pufikabátok királyát, hisz nem kevesebb mint 21 százalékos bevételnövekedést ért el az elmúlt időszakban. A márka idén tavasszal mutatta be (és majd ősszel kerül a boltokba) a teljes mértékben fenntartható alapanyagokból készült kabátjait. A töltetet kivéve a szövetek, a gombok és cipzárak is műanyag szemét feldolgozásából készültek, és a gyártás egésze a DIST (Down Integrity System and Traceability) által minősített.
8. Bottega Veneta
Az olasz divatház szintén örülhet, 20 százalékos növekedéssel zárta az elmúlt időszakot, és olyan rappereket sorakoztatott fel népszerűsége növeléséhez, mint Skepta, Slowthai és Little Simz. Bár a közösségi oldalakról a márka lejött, egy saját online magazint elindított, aminek felületén a divatházhoz közel álló művészek alkotásait, divatfotókat, és a márka filozófiáját, látásmódját mutatják be egyfajta online installáció formájában.
9. Saint Laurent
Szintén 20 százalék körüli a növekedés a divatháznál, ami a Beckham családdal továbbra is jó kapcsolatot ápol, és ennek jeleként idei őszi-téli kollekcióját Romeo Beckham szereplésével promotálja. A divatház a koronavírus miatt kihagyta a Párizsi Divathetet, májusban azonban egy nagy velencei show-val tért vissza az élő divatbemutatók világába, és várható, hogy a 2022 tavaszi/nyári kollekciókat bemutató divathéten is ott találjuk majd az ősz folyamán.
10. Versace
Donatella Versace és Lady Gaga régóta jó barátoknak számítanak, nem véletlen, hogy az énekesnő Born This Way Alapítványát támogatta a divatház Pride-hoz kapcsolódóan bemutatott kollekciója is. Márciusban a divatház szintén csak online mutatta be őszi/téli kollekcióját, ám megadta a módját, hogy figyelmet kapjon: Gigi Hadid kislánya születését követően náluk tért vissza a kifutók világába és testvére, Bella Hadid sem hiányzott a virtuális show-ról.
Divat, kicsit másként
- „Le kellett mondanom a menő ruhákról idén” – a nyár legnagyobb trendje megfeledkezett a melltartókról. És rólunk
- Ha cheugy vagy, nem vagy menő. De ha cheugy vagy, ez már nem érdekel. Elmagyarázzuk, mit jelent az internet egyik vezényszava