November 10-én reggel 6 és 8 óra között a Liszt Ferenc reptér nem indított járatokat a poggyászkezelő informatikai rendszerének meghibásodása miatt, ennek következtében hatalmas tömeg volt kénytelen várakozni a 2A terminálon.
“Az EU-s rendelet kizárólag az üzemeltető légi fuvarozóra állapít meg kötelezettségeket, így a kártalanítási kötelezettséget is. A repülőtérrel kapcsolatban egy jogi eljárás keretében bíróság előtt lehet kártalanítást kérni a repülőtértől, hiszen a bíróságon van lehetőség olyan eljárást lefolytatni, amely tisztázni tudja, hogy ez a körülmény vis maiornak számít-e” – nyilatkozta Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ magyarországi igazgatója az InfoRádiónak.
A szakember elmondta: az utasoknak, akik kártérítést szeretnének kapni, első körben a légitársasághoz kell fordulniuk, mivel az utas a légitársasággal van szerződéses kapcsolatban. Emellett a reptér felé is be lehet jelenteni kárigényt, ám azt különböző alapokon bírálják el.
Magyar légitársaság esetében a békéltető testületekhez vagy a bírósághoz fordulhatnak az utasok, míg más uniós országbeli, izlandi vagy norvég székhelyű légitársaság esetében az Európai Fogyasztói Központhoz.
További cikkek a Liszt Ferenc repülőtérről az NLCafén
- Újra kellett éleszteni egy utast a Liszt Ferenc repülőtéren
- Közvetlen buszjárat indult a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között
- Ennyiből lehet kijutni a Liszt Ferenc repülőtérre
- Düh és tehetetlenség – metróval utazni a Liszt Ferenc repülőtérre