India fővárosában az elmúlt években 160 metróállomás épült, naponta két és fél millió ember utazik ugyanis metróval. A szerelvények részben a föld alatt, részben a felszínen közlekednek. Az árak nagyon alacsonyak, a leghosszabb távra sem kell többet fizetni mintegy 100 forintnál, néhány állomás megtétele pedig 30-40 forintnak megfelelő rúpiába kerül. Mint Indiában sokfelé, itt is komoly lista tájékoztat arról, mit nem szabad tenni a metrón és milyen bírság jár a szabályszegőknek. Külön érdekesség, hogy minden szerelvény első kocsiját kizárólag nők számára tartják fenn.
Az indiai metrókat külön biztonsági rendszerrel szerelték fel: fémérzékelő kapun kell átmenni, a belépés előtt a csomagokat pedig átvilágítják. A tervek szerint 2020-ra 436 kilométer lesz a teljes vonalhossz, Londonban ennél rövidebb a metróhálózat.
Női szakasz
Európában nemrégiben a Lipcse–Chemnitz szakaszon vezette be egy magán-vasúttársaság a külön vasúti kocsit nők számára. Ilyen európai országban 1977 óta nem volt, ugyanis akkor szüntette meg a British Railways Angliában a női szakaszt. Brazíliában és a harmadik világ számos országában ez nem számít meglepőnek, a nyugati országokban azonban nagy meghökkenést keltett.
A német cég azzal indokolta döntését, hogy ők csupán kényelmes és biztonságos környezetet akartak teremteni a nőknek és a gyerekeknek, úgy, hogy férfiak nem szállhatnak be a vagonba. A német feministák azonnal bírálták az intézkedést, ami szerintük korlátozza a nők jogait.
Még több a metrókról:
- Úgy utazhatsz mától a 4-es metrón, ahogy még soha
- Társkereső kocsikat indít a prágai metró
- Rettegtek tőle, most mindennap használják – a mozgólépcső egyedfejlődése