Ötven helyett csak 25 kilométer/órás sebességgel járhatnak a 4-es, 6-os villamosok egyes szakaszokon. Az ok a sínpálya rossz állapota – hangzott el az RTL Híradójában. Süllyednek, mozognak a sínek az elhaladó villamosok alatt, ami síntörést is okozhat. Többször megesett ez az elmúlt hónapokban. Ilyenkor pótlóbuszokon kénytelenek zsúfolódni az utasok.
A 4-es, 6-os villamoson naponta 420 ezren utaznak, ezzel Európa legforgalmasabb vonalai közé tartozik. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint csak a múlt hónapban négy szakaszon kellett sebességkorlátozást bevezetni, az elmúlt évben pedig több mint tíz helyen. Ez azért baj, mert nem tartható a menetrend, és egy-egy villamos, mire végigér a vonalon, akár 20-30 percet is késhet. Emiatt a szerelvények rendszertelenül járnak.
A teljes vonalat több ütemben 1994 és 2000 között újították fel. 2015-ben indultak újra a javítások, s a terv az volt, hogy a munka 2016-ban folytatódik, ez azonban még mindig nem indult el. A Közlekedő Tömeg szerint azonnal el kellene kezdeni, mert később, a 3-as metró középső szakaszának felújításakor káosz lehet.
A BKV szerint természetes folyamat, ha 20 év alatt elhasználódik a pálya, emiatt több kisebb javítást is végeztek már, és terveznek továbbiakat is. Hogy mikor, azt nem közölték, de a közbeszerzést már kiírták rá.