Egy napja nyaral Londonban a budapesti Wizz Air-járat

Vad Rózsa | 2019. Június 26.
Egy napja Londonban vesztegelnek a Wizz Air budapesti járatának utasai.

A Wizz Air kedd esti London–Budapest fapados járatának utasai London Gatwick repülőterén vesztegelnek, lassan egy napja nem tudnak hazajutni – írja az Index. A járatnak menetrend szerint kedd este 20.25-kor kellett volna indulnia, azonban technikai okok miatt ez nem történt meg. Közel három órát töltöttek az utasok a gépen, majd

mindenkit leszállítottak, mivel a technikai hibát nem sikerült elhárítani. 

„A check-in pultokhoz tereltek mindenkit, ahol a gépen elhangzottak alapján elvileg hotelelhelyezést kellett volna kapnunk. Kb. 250 ember állt be a check-in pult előtti sorba, ahol először 1, majd 3 ember intézte a vouchereket. Másfél órás sorban állás után kiderült, hogy még nem hotelelhelyezést biztosítanak, csupán 7 font értékű vouchert kapunk ételre. A sor végén állók ezt a vouchert éjjel háromnegyed 3-kor kapták meg, addig egy pohár vizet sem biztosított senki. Az első turnus a hotelbe hajnali 1-kor indult el, majd 2 körül bejelentették, hogy nincs több szabad hotel a közelben, keresnek tovább, de valószínűleg 1 órán belül elérhető távolságon belül nem fognak tudni szállást biztosítani. Azok, akik a sor végén álltak (köztük kisgyerekek) hajnali fél háromig semmilyen információt nem kaptak, majd közel 3 órás sorban állás után közölték, hogy

nekik már nincs hotel, és lehet, hogy nem is lesz.” 

Egy másik olvasónk – akinek az édesanyja van az utasok között – elmondta: akinek nem jutott szállás, az a reptéren éjszakázott, a többieket reggel fél tízkor szállították vissza a Gatwickre, de azóta sem oldódott meg a helyzet, még mindig a reptéren várnak. Korábban ugyan azt az információt kapták, hogy a járat délben végre elindulhat, ezt az indulást azonban elhalasztották. Többen is arra panaszkodtak, hogy a Wizz Air nem igazán kommunikál az ott rekedtekkel.

A Wizz Air az Utazómajom blognak ezt írta: 

„Június 25-én a Wizz Air W6 2222-es számú, London Gatwickből Budapestre közlekedő járatán rövid idővel a felszállás előtt nem tervezett karbantartást kellett végrehajtani. Miután a mérnökök meggyőződtek róla, hogy az egyik alkatrész cserére szorul, a járat indulását a következő napra, június 26-ra halasztottuk. A Wizz Air üzletpolitikájával és az EU szabályozásával összhangban munkatársaink tájékoztatták jogaikról az utasokat, frissítő italokat és élelmiszert biztosítottak számukra, illetve választhattak, hogy átfoglaljuk őket egy másik járatra, megtérítjük nekik a viteldíjat, vagy jóváírjuk Wizz-számlájukon a viteldíj 120 százalékát. Azoknak az utasoknak, akiknek az elérhető szállodai szobák hiánya miatt nem tudtunk szállást biztosítani, vagy akik nem kívántak élni ezzel a lehetőséggel, a Wizz Air megtéríti a felmerült és a wizzair.com honlapon bejelentett költségeit. A repülőgép karbantartása jelenleg is zajlik, és a légitársaság minden tőle telhetőt megtesz, hogy elindítsa a járatot, amint a műszaki szakemberek zöld utat adnak a felszállásra. Az indulás szerda délután várható. A Wizz Air őszintén elnézést kér a hosszú késés okozat kényelmetlenségért, de az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága továbbra is a legfontosabb légitársaságunk számára.”

A hét elején a Wizz Air harminc embert felejtett a bécsi repülőtéren, akkor az utasok hiába érkeztek meg a repülőtérre több mint két órával a járat indulása előtt, akkor már olyan hosszú sor volt, hogy többen csak a terminál ajtaján kívül tudtak beállni a várakozók közé.

Exit mobile version