Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás – Újpalota – Angyalföld – Újpest – Pilisvörösvár – Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel – írja a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebookon.
A bejegyzés szerint az eddig az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok haladnak tovább az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé. Az október 25-étől életbe lépő új menetrend jegyében így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekednek a budapesti külső körvasúton és az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült új, Újpalota vasúti megállóját.
Vitézy hangsúlyozza, hogy ez még csak egy tesztüzem, a BFK és a MÁV szorosan együttműködik a tapasztalatok kiértékelésében, ugyanis a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő továbbvezetését szeretnénk elérni a Budapest – Hatvan vonal jövőévi menetrendjének és a KISS motorvonatok üzembeállásának (és így átcsoportosítható FLIRT motorvonatok) függvényében.
(Kiemelt kép: Vitézy Dávid/ Facebook)
- Ne tegyétek, mert veszélyes! Minden második közlekedő menet közben is mobilozik
- „Egy beszólás, két beszólás, bumm-bumm-bumm” – a közlekedők közötti toleranciára figyelmeztet Nagy Zsolt a BKK videójában