Gyöngyös és Mátraháza között újítják a főutat: csütörtöktől nehezebb lesz feljutni a Mátrába

Farkas E. Lina | 2021. Augusztus 09.
A száz napra tervezett munka idején az érintett szakaszokon torlódás várható, ám a cég és a beruházó mindent elkövet azért, hogy a lehető legkevesebb fennakadást okozzák a közlekedésben

Összesen mintegy 2,5 milliárd forintból, várhatóan jövő év végéig megújul a 24-es számú főút mintegy 15 kilométeres szakasza Gyöngyös és Mátraháza között – jelentette be a beruházást elindító hétfői sajtótájékoztatón a térség országgyűlési képviselője Gyöngyösön.

Útfejlesztés-sorozat Gyöngyösön

Horváth László hangsúlyozta: a beruházás első ütemének kezdetével régen várt útfejlesztés-sorozat indul Gyöngyösön. A várost Mátraházával összekötő főútszakasz korszerűsítése csak az első lépés, ehhez kapcsolódva ugyanis megújulnak a település állami kezelésben lévő, forgalmasabb belterületi útjai és megépül a nyugati, majd az északi elkerülő út is – tette hozzá.

A kiemelt kép csak illusztráció (Fotó: Pexels)

Jelezte: mindezek eredményeként biztonságosabbá és gyorsabbá válik a közlekedés Gyöngyösön, és a program megvalósítása tehermentesíti is a várost, segítve ezzel a Mátra könnyebb megközelítését.  Az MTI kérdésére Horváth László elmondta, hogy a beruházássorozat egésze várhatóan 2023 végéig készül el és az előzetes kalkulációk alapján mintegy 15 milliárd forintba kerül majd.

Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője közölte: a 24-es főút felújításának most kezdődő, Gyöngyös belterületi részét érintő, 1,8 kilométeres szakasza mintegy 670 millió forintból őszre készül el. Ezt követi majd a közel 8 kilométeres Mátrafüred-Mátraháza szakasz, míg a harmadik ütemben a főút Gyöngyöst Mátrafüreddel összekötő, 5,5 kilométeres része újul meg.

Az első ütem megvalósítása augusztus 11-én indul

A száz napra tervezett munka idején az érintett szakaszokon torlódás várható, ám a cég és a beruházó mindent elkövet azért, hogy a lehető legkevesebb fennakadást okozzák a közlekedésben – tette hozzá. Az első ütem műszaki tartalmáról szólva Sántha Zoltán, a tervező Roden Mérnöki Iroda munkatársa közölte: az 1,8 kilométeres belterületi szakaszon 20 ezer négyzetméternyi burkolatot újítanak fel és 3500 méternyi szegélyt építenek át.

Emellett a buszmegállók burkolatát és a járdák egy részét is felújítják, és összehangolják a csomópontok jelzőlámpáinak működését a gépjárműforgalom gyorsabb átvezetése érdekében. Ugyancsak az első ütem része két meglévő gyalogátkelőhely jelzőlámpássá alakítása, valamint egy új jelzőlámpás-csomópont kiépítése.

Biztonságosan az utakon

Exit mobile version