Greg Beckur (Ben Stiller)
Film: Apádra ütök
Valljuk be, a sztereotípiáknak köszönhetően a férfi ápoló nem a legmegbecsültebb szakma a világon, és erre játszik rá az Apádra ütök című film is. Amikor Greg bemutatkozik a menyasszonya ultrakonzervatív papájának (Robert De Niro), a szakmája csak egy újabb alapot jelent az öregnek a piszkálására, ugyanis szerinte egy kórházban egy férfinak csak orvosként lehet helye. Persze Greget mindez nem tántorítja el a hivatásától, amelyben kimondottan ügyesnek számít.
Stella (Thelma Ritter)
Film: Hátsó ablak
Stellát a biztosítótársaság jelöli ki a lábát tört fotós, L. B. Jefferies (James Stewart) mellé ápolónak Alfred Hitchcock egyik legjobb filmjében. Naponta többször meglátogatja, ételt visz neki és megmosdatja otthonában, sőt még össze is haverkodik a páciensével. Baráti beszólogatások sora jellemzi a kapcsolatukat, sőt a kotnyeles nő még cinkostársa is lesz Jefferies-nek egy furcsa nyomozásban, amikor a férfi elkezdi gyanítani, hogy az egyik szomszédja eltette láb alól a feleségét.
Driss (Omar Sy)
Film: Életrevalók
Driss a végzettségét tekintve nem ápoló, csak egy gettóból jött férfi, akinek nagy szüksége van egy állásra, és épp a keresetlen stílusa miatt veszi fel őt maga mellé a nyaktól lefelé teljesen lebénult milliomos, Philippe (Francois Cluzet). A férfinak szüksége van rá, hogy ne sajnálják, és minél nyersebbek és őszintébbek legyenek vele, márpedig az “ami a szívén, az a száján” elvet valló Drisstől pontosan ezt kapja. Ők ketten kiválóan kiegészítik egymást, és mindketten jobb emberek lesznek a másik társaságától, és ez már csak azért is különösen szívszorító, mert igaz történeten alapul.
Caroline Ellis (Kate Hudson)
Film: A titkok kulcsa
Caroline-nak elege van a kórházi nővérmelóból, és egy kis nyugalom, valamint a jobb fizu reményében vállal állást egy New Orleans-közeli ültetvényen a mocsár közepén, a meglehetősen furcsa Devereaux családnál. Az öreg, szélütéses Bent (John Hurt) kéne ápolnia, aki már beszélni sem nagyon tud, láthatóan mégis minden erejével azon van, hogy közöljön valamit újdonsült ápolójával. Caroline-t valószínűleg csak az áldott jó szíve tartja vissza attól, hogy az első adandó alkalommal ott hagyja a házat, ugyanis nem elég, hogy Ben felesége, Violet (Gena Rowlands) egy undok hárpia, egyre több jel mutat arra is, hogy a házat egy voodoo rontás sújtja. Egy magatehetetlen beteget azonban nem lehet csak úgy magára hagyni…
Briony Tallis (Romola Garai)
Film: Vágy és vezeklés
Brionyt a saját lelkifurdalása vezeti rá arra, hogy a II. világháború idején beálljon nővérnek, akinek az a dolga, hogy a frontról visszahozott sebesült katonákat lássa el. Az embertelen körülmények és a számtalan halál látványa egyfajta vezeklés számára azért, amit gyerekkorában tett. Briony ugyanis gyerekes önzésből tönkretett egy igaz szerelmet, és ezzel együtt két jó embert, de utána még kellett neki pár év, hogy rájöjjön, mit is okozott.
Alex Price (Jenny Agutter)
Film: Egy amerikai farkasember Londonban
David Kesslert furcsa sérülésekkel viszik be egy londoni kórházba. Állítólag egy vadállat támadt rá, és óriási szerencséje volt, ugyanis a társát szét is tépte. Az érzékeny fiú senkit nem ismer az angol fővárosban, így az egyetlen támasza a kórházban megismert segítőkész Alex, a csinos nővér lesz, aki ezt az ápoló-beteg viszonyt olyannyira komolyan veszi, hogy hazaviszi magával a férfit. Persze ezt leginkább azért teszi, mert bejön neki David, csakhogy ekkor még nem tudja, hogy mi következik, amikor beköszönt a telihold…
Phil Parma (Philip Seymour Hoffman)
Film: Magnólia
Egy csendes alakítás egy olyan filmben, ahol a legtöbben óriás gesztusokkal játszanak nagyot, mégis Philip Seymour Hoffman az egyik, akit nehezen feledünk a Magnóliából. Halk szavú, ám végtelenül empatikus házi ápoló, aki egy haldokló televíziós producer ágyánál szeretné valahogy elérni, hogy a betege találkozhasson a fiával, akivel a kapcsolata olyannyira megromlott, hogy már sok-sok éve nem állnak szóba egymással. Parmát pusztán a segítségnyújtás vezérli, és ettől lesz a figurája ennyire emberi, mély és csodálatos.
Betty Sizemore (Renée Zellweger)
Film: Betty nővér
Betty Sizemore nem igazi nővér, de annak képzeli magát. Miután szemtanúja lesz annak, hogy a férjét meggyilkolják, akkora sokkot kap, hogy lelki menekülőútként a kedvenc kórházsorozata egyik karakterének – aki nővér – hiszi magát, sőt útnak indul, hogy megtalálja a sorozatbéli szerelmét. Bettynél a kedvesség és a mások iránti törődés adott ahhoz, hogy kiváló nővér válhasson belőle, már csak némi szakképzettséget kéne magára szednie. Vagy inkább rájönnie, ki is ő valójában.
Hana (Juliette Binoche)
Film: Az angol beteg
A francia–kanadai Hana egy olaszországi kolostorban ápolja a világháborúban megsérült embereket, és sokáig nem tudni, miért, de az egyik súlyos égési sérülésektől szenvedő betege (Ralph Fiennes) különösen közel kerül hozzá. A szokásos nővéri feladatain (morfium, ápolás…) túl meghallgatja a magyar származású férfi szenvedélyes történeteit, és közben maga is rájön, hogy nem szabad elfojtania magában az érzéseit. Juliette Binoche érzékeny és könnyfacsaró játékát az Amerikai Filmakadémia Oscar-díjjal jutalmazta.
Ana (Sarah Polley)
Film: Holtak hajnala
Ha nyakunkon a zombiapokalipszis, jól jön egy nővér a háznál. Persze a zombiharapást semmi nem gyógyítja, de az ilyen kaotikus és embertelen időkben is szükség van olyanokra, akik emberek tudnak maradni. Ana az elsők közt találkozik az elszabadult vírussal a kórházban, majd a saját otthonában, aztán menekülés közben egy isten háta mögötti bevásárlóközpontban barikádozza el magát néhány sorstársával. Ellátmány van bőven, a bejáratnál azonban egyre több a zombi.
Ápolók az NLCafén!
- Feleségül vette ápolója a 4 éves rákos kislányt – fotók
- Megható videó a 90 éves ápolónőről, aki ma is dolgozik
- Ápolók, a mosolygós angyalok
- Szegény kórház – “A legtöbb ápoló már csak hivatástudatból dolgozik”