Egy 14 éves izlandi fiú a Wizz Air miatt szakadt el társaitól Róma repülőterén. A fiatalokból álló csoport haza indult, ám a repülőtéren a légitársaság alkalmazottai közölték a fiatallal, hogy nem szállhat fel arra a gépre, amire a jegye szólt. Alfred aggódó édesanyjával a Wizz Air állítólag szóba sem állt, végül a légitársaság helyett egy olyan utasok szerezték vissza a srác csomagját, akiknek törölték járatát.
A Wizz Air túlfoglalta a járatot, tehát több jegyet adott el,
mint amennyi férőhely ténylegesen van a repülőgépen, így a fiatal nem fért fel a gépre.
„A Wizz Air a legnépszerűbb útvonalakon egyes járatokat kissé túlfoglalja, hogy a meg nem jelent utasok helyét mások elfoglalhassák. Ez bevett gyakorlat a légi közlekedési iparágban, és összhangban van a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokkal”
– közölte a repülőtársaság a VG kérdésére. A légitársaság szerint, ha az összes utas megjelenik, az utasok önkéntesen ajánlhatják fel, hogy későbbi géppel utaznak. Ilyen esetben a Wizz Air különböző ösztönzőket ajánl fel a későbbi repülésért cserében, vagy az utoljára bejelentkezett utasokat foglalják át a következő járatra, utólag kártérítést fizetve számukra.
Mivel a Wizz Air csak hetente egyszer repül Róma-Reykjavíkot,
egy másik, jóval drágább repülőre kellett jegyet venni, hogy Alfréd hazajusson.