Hiába írt levelet a Levegő Munkacsoport Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek arról, hogy tarthatatlan a dunai hajók környezetszennyezése, a miniszter válaszolt ugyan, de megoldási javaslatot nem tett a helyzet enyhítésére. A munkacsoport újra tollat ragadott, és ők írtak néhány ötletet a miniszternek arról, miként lehetne egy éven belül jelentősen csökkenteni a Duna és a rakpartok környezetterhelését.
Azt javasolják, hogy támogassa az állam az elavult dízelmotorok cseréjét, így a hajók kevesebbet fogyasztanának, de leginkább kevésbé szennyeznék a környezetet. Azonnali megoldásként javasolják egy pályázat kiírását, amelynek alapján részecskeszűrőkkel látnák el a Duna fővárosi szakaszán közlekedő hajókat. Kezdeményezik, hogy a hotelként is működő külföldi turistahajók, melyek éjjel-nappal berregtetik dízelüzemű aggregátoraikat, kapják inkább a partról az áramot.
Sürgetik továbbá a Dunán közlekedő hajók környezetvédelmi minősítési rendszerének kidolgozását is, hogy a kikötői díjakat annak megfelelően, differenciáltan lehessen megállapítani – írja az NRGreport.