Mentőautó-sofőröket kényszeríthet ápolói munkára a mentőszolgálat (FRISSÍTVE)

nlc | 2018. Május 17.
Több mentős is attól fél, hogy így enyhítenének a munkaerőhiány okozta problémákon.

A mentőgépkocsi-vezetők átképzésével orvosolná az egyre súlyosbodó szakemberhiányt az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) – írja testvérlapunk, a 24.hu. Értesüléseik szerint a jelenleg sofőrként dolgozó mentősökre komoly nyomást helyeznek, hogy saját költségükre végezzék el az ápolói képzést és módosítsák munkaszerződésüket.

Az ügy azzal indult, hogy az OMSZ közölte több mentőautó-vezetőjével, hogy ha saját költségükön megszerzik az ápoló-szakápoló OKJ-s papírt, automatikusan átsorolják őket egy magasabb fizetési kategóriába úgy, hogy a munkakörük nem változik.

Erről azonban kiderült, hogy jogszabályellenes lenne: az érintettek csak akkor kaphatnának magasabb fizetést, ha a munkaszerződésüket is átírnák, és gépkocsivezető helyett mentőtechnikusként lennének alkalmazásban. Ez azonban azt jelentené, hogy a szerződésük szerint havonta legalább egy alkalommal 12 órás műszakban ápolói feladatokat látnának el.

Az OKJ-s papírral rendelkező sofőrök így inkább maradnak az alacsonyabb fizetésnél, mert attól félnek, hogy a szakemberhiány miatt olyan munkára fogják őket kényszeríteni, amiben nincs megfelelő tapasztalatuk, és motivációjuk sincs rá.

Kusper Zsolt, a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének elnöke szerint a fent említett kitétel felesleges lenne, ha valóban csak az lenne a cél, hogy magasabb fizetési kategóriába kerüljenek a gépkocsivezetők. A jogszabály szerint ugyanis csak a mentőápolói végzettség megléte a kitétel. A 12 órás ápolói munkával szerinte a munkaerőhiányt akarja palástolni az OMSZ. A Magyarországi Mentődolgozók Szövetsége ezért el szeretné érni, hogy a szerződésben ez ne szerepeljen.

FRISSÍTÉS: Az Országos Mentőszolgálat Közleménye

„Az Országos Mentőszolgálat állásfoglalása a MOMSZ sajtónyilatkozata, illetve a 24.hu „Sofőröket kényszerítene ápolói munkára a mentőszolgálat” című írása kapcsán:
 
Az Országos Mentőszolgálat egyetlen mentőgépkocsi-vezetőjét (mi nem sofőröket, hanem mentőgépkocsi-vezetőket alkalmazunk) sem kényszeríti ápolói munkára. Munkáltatóként ez nem is áll érdekében, hiszen mentőápolói munkakörben sokkal jobb a munkaerő-ellátottságunk, azaz nagyobb szükségünk van a mentőgépkocsi-vezetői létszám növelésére. Az 5.4 vagy 5.5 mentőápolói végzettséggel rendelkező mentőgépkocsi-vezetők saját érdeke, hogy szolgálati idejük egy részében mentőápolói munkakörben dolgozzanak, hiszen a jogszabályok alapján kizárólag ebben az esetben kaphatnak magasabb (D helyett E fizetési kategória) illetményt. A Magyarországi Mentődolgozók Szövetsége (MOMSZ) immár sokadszor vezeti félre a mentők, a mentőmunka iránt érdeklődő közvéleményt, amit felelőtlenségnek és elfogadhatatlannak tartunk.”

Exit mobile version