Nem javul a helyzet: még mindig keveset mosolyognak a magyar eladók

nlc | 2014. Március 24.
A dél-amerikai országok mindenkit lepipálnak kedvességben. A világátlaghoz képest Magyarországon még mindig kedvetlenek az eladók.

Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket az üzletekben, ami jobb arány a világátlagnál, de a hazai eladók és ügyfélkiszolgálók továbbra is keveset mosolyognak, 79 százalékos átlagukkal csak a középmezőnyben végeztek – derült ki a ClientFirst Consulting Kft. felméréséből. A 10. vevőkiszolgálási felmérés során 53 országban végeztek próbavásárlásokat, az eredmények több mint 1,6 millió válasz értékelésével készültek.

Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására. Az üdvözlések Magyarországon tapasztalt 93 százalékos aránya háromszázalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Sikeres kapcsolt értékesítés viszont csak 50 százalékban történt, ami 7 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – derült ki az összesítésből.

Világszerte átlagosan a legtöbbet a kormányzati szektorban dolgozók mosolyognak, ezen a területen 93 százalékos volt az arány. A legrosszabb eredményt 69 százalékkal a közlekedésben dolgozó kiszolgálók érték el.

Az üdvözlést tekintve a lista élére nyolc dél-amerikai ország került, közülük négy (Guatemala, Panama, Peru és Uruguay) 100 százalékos eredményt ért el. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59 százalékkal áll a sor végén.

Exit mobile version